Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Akeeba Backups verdwenen, en ik heb geen idee hoe dat gekomen is...

  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
19 okt 2021 15:32 #23274 door Kaja van Grieken
Ik voerde afgelopen zondag de update van Joomla 3.9 naar 3.10 uit en kreeg de melding 'Alledia framework not found'. Die melding verschijnt ook op de website.
Vond op internet de tip om dan terug te keren naar 3.9.
Bij de Akeeba back-ups kon ik de gewenste back-up selecteren, maar nergens zag ik een knop waarmee ik het terugzetten kon starten (dat zal mijn onervarenheid zijn, denk ik).

Na enig zoeken naar een oplossing bleek ik alle 'goede' backups kwijt te zijn, en stonden er alleen nog drie versies van Joomla 3.10 in de lijst (twee keer begon die update naar 3.10 opnieuw te laden). De goede backups bleken niet meer op de server te staan.

Wat nu?

Ik heb in Time Machine een map staan die Joomla heet en die dateert van maart van dit jaar.
Zou het een optie zijn om die terug te zetten?
Ik zou dan wel wat artikelen kwijt zijn, maar die kan ik weer opnieuw maken.

Elke vorm van advies is welkom!

(Ik meen overigens dat ik dit probleem ook zondag al geplaatst heb, maar vind het niet terug... Het is wel duidelijk: zo actief ben ik niet met Joomla.)
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
19 okt 2021 17:29 #23277 door RVdwdb
Informatie over akeeba backup en kickstart vind je in de documentatie van Akeeba
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
19 okt 2021 18:04 #23280 door Rondeb
Hoi,

je moet bij je hosting wezen waarschijnlijk hebben die een beveiliging die automatisch de backups hebben verwijderd.

Heb in het verleden iemand geholpen die ook dit probleem had en die zat bij realhosting.nl

Wat je ook kan doen is je backups lokaal op je pc of externe schijf te bewaren.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena