- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Na update naar Joomla 3.9.25 problemen met updaten van Akeeba Backup Professional (Probleem opgelost)
- Meindert
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
- Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Minder
Meer
03 mrt 2021 14:27 #22560
door Meindert
Na update naar Joomla 3.9.25 problemen met updaten van Akeeba Backup Professional (Probleem opgelost) werd gestart door Meindert
Nadat ik vandaag Joomla had geupdate van versie 3.9.24 naar 3.9.25 kreeg ik bij het updaten van Akeeba Backup Professional allemaal problemen. Updaten lukte niet.
Het probleem schijnt verband te houden met de update naar Joomla 3.9.25. Zie:
- forum.joomla.org/viewtopic.php?t=985110&p=3625686
- www.akeeba.com/static-content/54-news/17...acing-it-anyway.html
Inmiddels lijkt het probleem te zijn opgelost via tussenkomst van mijn host, Combell, die Akeeba Backup zelf zojuist voor mij geïnstalleerd heeft. Ging nu wel goed.
Het probleem schijnt verband te houden met de update naar Joomla 3.9.25. Zie:
- forum.joomla.org/viewtopic.php?t=985110&p=3625686
- www.akeeba.com/static-content/54-news/17...acing-it-anyway.html
Inmiddels lijkt het probleem te zijn opgelost via tussenkomst van mijn host, Combell, die Akeeba Backup zelf zojuist voor mij geïnstalleerd heeft. Ging nu wel goed.
Onderwerp is gesloten.
- Hans van der Meer
- Admin
- Weet soms dingen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 mrt 2021 14:42 #22561
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Na update naar Joomla 3.9.25 problemen met updaten van Akeeba Backup Professional (Probleem opgelost)
Zover ik weet heeft waar Nicolas het in zijn blogpost heeft helemaal niks te maken met de problemen met het updaten van Akeeba op dit moment. Zoals hij zelf schrijft is de betreffende code inactief.
Zelf heb ik ook last gehad met de update en heb handmatig het (pro-) pakket geïnstalleerd als zijnde update waarna het deels werkte. Ik had nog last van een bug in Akeeba AdminTools waar ze nog aan werken.
Zelf heb ik ook last gehad met de update en heb handmatig het (pro-) pakket geïnstalleerd als zijnde update waarna het deels werkte. Ik had nog last van een bug in Akeeba AdminTools waar ze nog aan werken.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
- Leen
- Gebruiker
- hobbie
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 mrt 2021 15:00 #22563
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Na update naar Joomla 3.9.25 problemen met updaten van Akeeba Backup Professional (Probleem opgelost)
ik heb zelf geen Akeeba Backup Professional maar wel de gratis versie.
Wat me de laatste keren na het update daarvan opviel is dat er steeds in
administrator >extensies>ontdekken een plg console gevonden wordt van akeeba backup
misschien dat dit ook bij jou de werking voor update tegen kan houden ?
Wat me de laatste keren na het update daarvan opviel is dat er steeds in
administrator >extensies>ontdekken een plg console gevonden wordt van akeeba backup
misschien dat dit ook bij jou de werking voor update tegen kan houden ?
lvda
Onderwerp is gesloten.
- Meindert
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 mrt 2021 15:21 #22564
door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Na update naar Joomla 3.9.25 problemen met updaten van Akeeba Backup Professional (Probleem opgelost)
Bedankt voor de tip, Leen.
Bij mij was administrator >extensies>ontdekken helemaal leeg.
Bij mij was administrator >extensies>ontdekken helemaal leeg.
Onderwerp is gesloten.
- Meindert
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 mrt 2021 15:29 #22565
door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Na update naar Joomla 3.9.25 problemen met updaten van Akeeba Backup Professional (Probleem opgelost)
Bedankt voor je reactie, Hans.
Ook het handmatig opnieuw downloaden van de Akeeba Backup Professional en opnieuw installeren werkte bij mij niet. Op de één of andere manier lukte het mijn host (Combell) wel.
Ik ondervond geen problemen met Akeeba AdminTools.
Nu ik toch wat programma's aan het checken ben valt het mij op dat JCE Administratie niet meer geopend kan worden. Na aanklikken vanuit 'Componenten' krijg ik een wit scherm.
Ook het handmatig opnieuw downloaden van de Akeeba Backup Professional en opnieuw installeren werkte bij mij niet. Op de één of andere manier lukte het mijn host (Combell) wel.
Ik ondervond geen problemen met Akeeba AdminTools.
Nu ik toch wat programma's aan het checken ben valt het mij op dat JCE Administratie niet meer geopend kan worden. Na aanklikken vanuit 'Componenten' krijg ik een wit scherm.
Onderwerp is gesloten.
- Fred
- Gebruiker
- Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 mrt 2021 04:50 #22571
door Fred
Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Beantwoord door Fred in topic Na update naar Joomla 3.9.25 problemen met updaten van Akeeba Backup Professional (Probleem opgelost)
@all,
Ik heb al mijn websites naar 3.9.25 geupdated. Hoewel overal het updaten op zich probleemloos ging ervaarde ik wel iets wat ik nog nooit eerder heb ervaren mbt Akeeba. Op al de websites waar Akeeba (free version) is geïnstalleerd kreeg ik vanuit Akeeba een melding dat er eerst automatisch een backup zou worden gemaakt alvorens de update plaats zou vinden. Zeg maar dat de BoU (Backup on Update) plugin geactiveerd was. In de melding was er ook een optie dat ik dit kon uitzetten. Op zich vreemd maar niet hinderlijk. Het vreemde hieraan was dat bij lang niet alle websites de BoU plugin geactiveerd is maar dat bij deze Joomla update toch eerst een backup werd gemaakt als ik dit niet uitzette!
Ik heb al mijn websites naar 3.9.25 geupdated. Hoewel overal het updaten op zich probleemloos ging ervaarde ik wel iets wat ik nog nooit eerder heb ervaren mbt Akeeba. Op al de websites waar Akeeba (free version) is geïnstalleerd kreeg ik vanuit Akeeba een melding dat er eerst automatisch een backup zou worden gemaakt alvorens de update plaats zou vinden. Zeg maar dat de BoU (Backup on Update) plugin geactiveerd was. In de melding was er ook een optie dat ik dit kon uitzetten. Op zich vreemd maar niet hinderlijk. Het vreemde hieraan was dat bij lang niet alle websites de BoU plugin geactiveerd is maar dat bij deze Joomla update toch eerst een backup werd gemaakt als ik dit niet uitzette!
Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.