Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Na Joomla update werkt site niet meer (/libraries/joomla/object/object.php ontbreekt)

• Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
01 okt 2017 10:11 #15088 door Meindert
Op een door mij beheerde website heb ik achtereenvolgens een SSL-certificaat geïmplementeerd en de Joomla site geüpdate van versie 3.7.5 naar 3.8.0.

De implementatie van het SSL-certificaat verliep probleemloos.

Na de Joomla update bleek de frontend van de website niet meer te werken. Er verscheen alleen de volgende foutmelding:

Warning: require_once(/home/sites/site46376/web/libraries/joomla/object/object.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/sites/site46376/web/components/com_tz_guestbook/libraries/categories.php on line 23

Fatal error: require_once(): Failed opening required '/home/sites/site46376/web/libraries/joomla/object/object.php' (include_path='.:/opt/phpfarm/inst/php56/pear/php/') in /home/sites/site46376/web/components/com_tz_guestbook/libraries/categories.php on line 23

Regels 22 t/m 25 luiden:
Code:
if (version_compare(JVERSION,'3.0','ge')) { [b] require_once(JPATH_SITE . '/libraries/joomla/object/object.php');[/b] } else { require_once(JPATH_SITE . '/libraries/joomla/base/object.php');
(De 2e regel is de originele 'regel 23)

Ik heb de indruk dat de fout wordt veroorzaakt door de update. De map /libraries/joomla/object/ is namelijk niet (meer) te vinden.
In de map /libraries/joomla/base/ ontbreek nu het bestand object.php

Iemand een suggestie hoe ik dit probleem oplos?

Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach | Ambassadeur van 'Heilzaam Groen'
Auteur van fotoboek 'Heilzame tuinen - Ziekenhuiskamer als vogelkijkhut' ( www.MCLtuinen.nl ).
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 okt 2017 11:51 #15089 door Leen
Hallo Meindert,
Ik denk eerder dat jouw gastenboek mogelijk dit veroorzaakt als ik het goed ziet in jou
error code's komt deze "TZ Guestbook" voor op jou site.
Kan je niet proberen om hem even uit te schakelen ?
of is hij nog up te daten ?
op hun eigen forum zie ik iets staan wat op dat van jouw lijkt
Hun forum

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 okt 2017 12:15 #15090 door Leen
Ik heb hem even ook getest en als ik hem installeer krijg ik zelfde foutmeldingen.
en deze gaan pas weg als ik hem weer deinstaalleer in administrator >menu >extensies >beheren
en alleen uit zetten was niet genoeg hij moet echt met de knop (deinstalleren)verwijderd worden

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2017 12:37 #15091 door Meindert
Hartelijke dank voor je reacties, Leen.
Ik had er ook al rekening mee gehouden, maar na het uitzetten van de module was het probleem niet over. Ook niet na het updaten.
Ik zal het nu maar verwijderen en opnieuw installeren.

Nu maar hopen dat de berichten in het gastenboek wel bewaard blijven. Of ik moet ze maar even afzonderlijk opslaan.

Auteur van fotoboek 'Heilzame tuinen - Ziekenhuiskamer als vogelkijkhut' ( www.MCLtuinen.nl ).
Onderwerp is gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2017 12:38 #15092 door Meindert
PS: Hoe kon jij inloggen op mijn backend????

Sorry, je deed dit natuurlijk op je eigen site. Het leek net alsof de schermafdruk van mijn site afkomstig was.

Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 okt 2017 12:47 #15093 door Leen
ik denk niet dat berichten bewaard blijven als je hen er afhaalt dus maak eerst een backup.
ps
ik zit niet op jouw backend ik heb gewoon zelf gelezen in jou error code dat je zo gastenboek gebruikt en toen
gegoogled en de extensie gedownload bij joomla extensions en ook nog een bij github maar beide werken niet
naar behoren.

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2017 12:58 #15094 door Meindert
Het probleem is opgelost. Het was veel simpeler dan ik aanvankelijk dacht.
Hoewel op de site een gastenboek werd getoond, bleek dit gastenboek niet door TZ Guestbook te worden gegenereerd, maar via tekstbestanden in combinatie met een wat ingewikkeld Quark-template.
Ik kwam daar pas achter in mijn poging om de inhoud van het gastenboek veilig te stellen voordat ik TZ Guestbook zou deïnstalleren.
Toen bleek dat Guestbook helemaal leeg was. Na het deïnstalleren van Guestbook bleek de site weer normaal te werken.

Toch weer wat geleerd. ;-)
Hartelijk dank voor je info. Je zette mij ermee wel op het goede spoor!

Onderwerp is gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2017 13:57 #15095 door Meindert
Hallo Leen,

Dank voor je reactie.
Ik had mezelf al even gecorrigeerd.

Fijn dat je me wilde helpen!

Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena