Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Artikel opslaan lukt niet

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 feb 2017 09:50 #11827 door
Artikel opslaan lukt niet werd gestart door
Het upgraden en migreren van data van J2.5.29 naar J3.6.5 is (in testomgeving) nu gelukt. Maar als ik nu een artikel wil wijzigen dan lukt het wijzigen op zich wel (zowel in de backend als in de frontend) maar het opslaan van dat artikel lukt niet. Ik kan het artikel alleen sluiten en dan zijn de wijzigingen uiteraard weer verloren. Wie weet raad?
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
17 feb 2017 11:25 #11828 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Artikel opslaan lukt niet
Het lijkt er op dat er met het upgraden, ondanks deze aangeeft te zijn gelukt, hier en daar toch niet alles goed is gegaan.
Ik stel voor om, nu je op 3.6.5 zit een geheel complete verse Joomla 3.6.5 eroverheen te zetten via FTP.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
17 feb 2017 12:32 #11830 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Artikel opslaan lukt niet
Hallo,

het installeren van extensies wil dat wel?

Zo niet dan kan het ook nog aan je tmp en log path leggen wanneer die verkeerd zijn krijg je ook dit probleem.

Succes ermee.

Groeten Ron

Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 feb 2017 10:46 #11831 door
Beantwoord door in topic Artikel opslaan lukt niet
Eerst het goede nieuws, het opslaan van artikelen lukt weer. Nu het slechte nieuws, ik weet niet goed waarom het nu wel lukt. Ik heb beide adviezen opgevolgd maar ik heb ook meer gedaan. Om te beginnen heb ik de volledige J3 installatie uit test weer verwijderd. Daarna J2.5.28 (volledig productiedump, bevat o.a. Joomshopping, Kunena, Community builder, UddeIM en Chronoforms5) teruggeplaatst. Vervolgens als eerste alle niet Joomla producten uitgeschakeld (niet weggegooid) en Joomshopping van 3.20 naar 4.8.0 gebracht (dat is de voorbereidende stap van Joomshopping voor J3). Vervolgens uit de database 7 tabellen weggegooid (die zag ik ook niet in een verse J3 installatie), de 'standaard dingen zoals 'onthoud mij' uitgeschakeld en daarna god zegene de greep. Voor de 35e keer de upgrade naar J3 gestart. En voila, vraag me niet waarom maar nu liep de upgrade zonder een enkele wanklank en eindigde het proces direct in een prachtig backend inlogscherm. :D :D :D . Daarna direct de upgrade naar 3.6.5 doorgevoerd (ging probleemloos), alle extensies ingeschakeld en geupdate (werkte). Toen voorzichtig getest of een artikel opgeslagen kon worden. Nee dus. Tranen. Nog wat geprutst met andere backend templates. Noppes. Dat was gisteravond. Vanmorgen verder gegaan. Cache van Firefox weer geleegd (die wordt volgens mij bij afsluiten automatisch geleegd, bevatte ook maar 98kb). Cache van Joomla geleegd. En nu lukt het opslaan van artikelen wel. Ra ra hoe kan dat??
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 feb 2017 10:59 #11832 door
Beantwoord door in topic Artikel opslaan lukt niet
Enige verschil met de vorige pogingen was dat ik nu die 7 tabellen heb weggegooid + alle behalve de laatste sql files.
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
18 feb 2017 11:13 #11833 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Artikel opslaan lukt niet
@all,

Mooi dat het weer goed werkt, iig hebben de tips van Ron, mijzelf en uiteraard jouw eigen handelingen geresulteerd in een goed werkend geheel en daar gaat het om! Succes verder.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena