Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Local server in MAMP ( IMac )

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 23:09 #11083 door Gast
Local server in MAMP ( IMac ) werd gestart door Gast
Als ik Joomla 3.3.6 wil laden in in My Admin , tab import, dan krijg ik de mededeling dat het bestand moet eindigen in sql.zip.
De Dutch zip versie die niet eindigd met sql.zip geeft aan na command GO dat er een SQL syntax fout is. Geeft aan dat ik manual van versie MSQL 5.5.38 moet raadplegen.

De gedownloade versie van 3.3.6 full Dutch Stable geeft alleen Dutch .zip als laatste.
Wat doe of zie ik verkeerd mede omdat ik nergen een sql.zip kan downloaden?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 23:09 #11084 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Local server in MAMP ( IMac )
Begrijp volkomen dat je deze foutmelding krijgt. Misschien kun je aangeven wat je wil doen. Dat is mij volkomen onduidelijk.

Overigens is het niet de bedoeling om de php scripts in de database te laden! Dat gaat niet zoals je gemerkt hebt.
Installeren van Joomla gaat door uitpakken van de zipfile in je webspace. Importeren van data gaat met sql statements in sql bestanden, meestal aangemaakt door een export.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
11 nov 2014 23:09 #11085 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Local server in MAMP ( IMac )
Eens met sovainfo. Zoals ik het lees wil je het installatiebestand in mySQL importeren, dat is niet correct. Hier is een stukje uitleg over het installeren van Joomla. Het gaat over Joomla 2.5 maar daar is niet zo veel verschil mee.
help.joomlacommunity.eu/joomla-25/284-in...-25-installatie.html

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena