Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Plaatjes met relatief pad worden niet geladen

  • simonkloostra
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 nov 2014 10:01 #10877 door simonkloostra
Plaatjes met relatief pad worden niet geladen werd gestart door simonkloostra
Bij enkele van mijn sites merk ik dat sinds kort (zal een van de recente Joomla updates geweest zijn), de plaatjes niet meer getoond worden. Deze plaatjes zijn ooit gewon netjes toegevoegd via de editor (JCE of TinyMCE). In het artikel is het pad dan iets als images/plaatje.jpg.
Bij enkele grotere sites merk ik nu dat als ik een navigatieniveau dieper zit, stel in menu webshop, het plaatje gezocht wordt in lokatie webshop/images/plaatje.jpg. De reden is dat in de broncode de bron van het plaatje het relatieve pad is.
Normaal gesproken (mijn andere sites, maar ook eerdere backups van de getroffen sites) maakt Joomla aan de frontend een net absoluut pad, dus iets als:

/images/plaatje.jpg (met slash) of
website.nl/images/plaatje.jpg

Ik heb gekeken of het uitmaakt of ik de live-site invul in configuration.php, maar dat maakt niks uit. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Een voorbeeld: statief.nl/laatste-nieuws/spreeuwenfoto-van-mirjam-tol-pouw


Bericht toegevoegd op 21 november 2014 om 11:01
Vorige bericht was op 21 november 2014 om 10:19


Ik heb het voor nu heel quick en dirty opgelost met ReReplacer (mijn favoriete plugin!), waarbij ik src="images/ heb vervangen door src="/images/ (met een slash aan het begin).

Dit is natuurlijk alleen een tijdelijke oplossing, ik wil het probleem zelf nog oplossen, zeker omdat het meerdere sites betreft.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 nov 2014 10:01 #10878 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Plaatjes met relatief pad worden niet geladen
Ook ik heb dit probleem gehad na de laatste update.
Ik dacht dat ik iets fout had gedaan maar nu ik bovenstaande lees is het waarschijnlijk een bug in Joomla.
Ook als ik nieuwe plaatjes toevoeg moet ik de slash handmatig toevoegen.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena