Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Overzetten gebruikers joomla 1.x naar joomla 2.5.27*

  • info_jooml
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 nov 2014 11:17 #10798 door info_jooml
Hallo,
Voor een site die ik wil overzetten, moeten een stuk of 90 gebruikers worden overgeplaatst. Het gaat om een joomla 1.015 site naar 2.27.

Op zich zouden een aantal email adressen van bijv. de mensen die in 2014 hebben ingelogd voldoende zijn, alleen heb ik dan niet de wachtwoorden.

Kan ik het zo instellen dat als deze mensen weer eens inloggen ze toch toegang hebben, ondanks dat ik het paswoord niet heb?
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
26 nov 2014 11:17 #10799 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Overzetten gebruikers joomla 1.x naar joomla 2.5.27*
Naar welke versie wil je dit doen? Want versie 2.27 bestaat niet. Overigens, als je 2.5.27 bedoeld, deze wordt binnen twee maanden ook niet meer ondersteund.

Aangezien je dit onderwerp in 3.0-3.3 plaats zal je zeker van plan zijn hier naar toe te migreren.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 nov 2014 11:17 #10800 door Gast
Ja, dat is mogelijk. Het vereist wel een aparte authentication plugin. Misschien dat je het ook wilt combineren met de requireReset optie.

Het zou dus betekenen dat je deze gebruikers importeert zodanig dat ze voor je plugin herkenbaar zijn. Bv door het wachtwoord op "import-J1" te zetten. Misschien dat je ter beveiliging het ipnummer kunt achterhalen zodat niet iedereen ineens zich kan voordoen als iemand anders en vervolgens het wachtwoord veranderen. Het is niet water dicht, maar zonder zoiets zou ik het niet doen.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om gebruikers vanuit J1 te importeren, met wachtwoord. Dat zou toch de voorkeur hebben wat mij betreft.
Onderwerp is gesloten.
  • edthenet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 nov 2014 11:17 #10801 door edthenet
Beantwoord door edthenet in topic Overzetten gebruikers joomla 1.x naar joomla 2.5.27*
Als je de update doet van v1 naar v1.5 en dan naar v2.5 dan kun je alle data overzetten.
Overigens in V3 zit een mogelijkheid om gebruikers aan te maken en ervoor te zorgen dat ze bij de keer inloggen hun wachtwoord moeten aanpassen.
Onderwerp is gesloten.
  • info_jooml
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 nov 2014 11:17 #10802 door info_jooml
Beantwoord door info_jooml in topic Overzetten gebruikers joomla 1.x naar joomla 2.5.27*
ja, het is naar de versie 2.5.27, was niet duidelijk.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
26 nov 2014 11:17 #10803 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Overzetten gebruikers joomla 1.x naar joomla 2.5.27*
Waarom plaats je hem dan in Joomla 3.x? En waarom naar een Joomla-versie die binnenkort niet meer onderhouden wordt? Als je echt naar 2.5 over gaat verplaats ik dit topic naar die sectie toe.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena