Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Upgaden van 2.5 naar 3.x

  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 dec 2014 14:43 #10366 door Gijs47
Upgaden van 2.5 naar 3.x werd gestart door Gijs47
Hallo,

Ik heb een aantal websites draaien bij mijn hostingprovider en kreeg vandaag de melding dat 2.5 supported blijft tot 31 december 2014.
Ik moet nu dus overschakelen naar 3.x. Ik heb dat nog niet eerder gedaan en ik heb daar een aantal vragen over.
- Naar welke versie van 3 moet ik overstappen ?
- Ik heb een template gekocht die draait op 2.5, maar er zit ook een versie bij voor 3.x Moet ik nu voor ik upgrade de 3.x template installeren en de 2.5 verwijderen. En moet dat ook met de duplicaten gebeuren ?
- Moeten al mijn extensies op voorhand naar de versie voor 3.x ? of kan dat na de update ?
- Ik heb een backup gemaakt met Akeeba van mijn website naar een lokale PC, kan ik die 2.5 backup terugzetten als 3.5 is geïnstalleerd ?
- Ik heb verder geen lokale kopie van mijn website anders dan de Akeeba back-up. De rest van het systeem staat bij de hosting provider

Ik hoor graag jullie advies

groet
Gijs

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
12 dec 2014 14:43 #10367 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
- Naar welke versie van 3 moet ik overstappen ?
Versie 3.3.6 is de actuele versie.

- Ik heb een template gekocht die draait op 2.5, maar er zit ook een versie bij voor 3.x Moet ik nu voor ik upgrade de 3.x template installeren en de 2.5 verwijderen. En moet dat ook met de duplicaten gebeuren ?
Zelf zou ik even terugschakelen naar een standaardtemplate zoals Beez de huidige template verwijderen en na de upgrade de nieuwe versie 3 installeren

- Moeten al mijn extensies op voorhand naar de versie voor 3.x ? of kan dat na de update ?
Als ze compatible zijn met Joomla 3 en ze zijn up-to-date dan zou het moeten werken. Niet compatible extensies kan je beter verwijderen voor een upgrade.

- Ik heb een backup gemaakt met Akeeba van mijn website naar een lokale PC, kan ik die 2.5 backup terugzetten als 3.5 is geïnstalleerd ?
Het zal 3.3 zijn. ;) Maar je kan altijd de backup weer online zetten of opnieuw lokaal installeren als je dat wilt. Ga vooral eerst lokaal testen! Live upgraden is in dit geval niet echt handig.


Nog meer vragen?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
12 dec 2014 14:43 #10368 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
Als jij een Joomla-installatie hebt, dan heb je met Akeeba backup een volledige backup tot je beschikking. Je maakt dus een backup met Akeeba, download deze en als je deze in een lokale omgeving (XAMPP/MAMP) installeert dan kan je dus lokaal testen.

Hier is een uitleg hierover, er wordt gesproken over 2.5 maar voor 3.3 komt dit overeen.
help.joomlacommunity.eu/joomla-25/286-fa...t-akeeba-backup.html

Dat of we praten nu even langs elkaar heen. :)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2014 14:43 #10369 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
Hallo Gijs47,
Als je zeker weet dat je niks anders dan die 3 extra heb geinstalleerd en ook geen andere plug-ins dan zou zo upgrade test in xampp(lokaal omgeving) best wel kunnen lukken
mogelijk dat je template misschien wel moet kijken jce en akeeba kunnen zeker worden bijgewerkt.
En zoals @sovainfo: voorstelt

Voordat je Joomla bijwerkt zou ik een standaard template als default zetten


lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2014 14:43 #10370 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
Welke xampp en windows versie gebruik je ?
En kan zijn da apache al draait soms installeerd xampp dat zo dat als pc start dat ook dat al opstart
heb je deze handleiding gebruikt
help.joomlacommunity.eu/algemeen/90-loka...eren/2138-xampp.html

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2014 14:43 #10371 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
gebruik je Skype ?
dan is dat de oorzaak

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2014 14:43 #10372 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
ik heb een klein snel filmpje gemaakt misschien dat het je op een goed spoor zet
als je xampp beetje op die van mij lijkt
is niet geheel vlekkeloos gemaakt maar gaat om idee

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
12 dec 2014 14:43 #10373 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
ha Gijs,

maak een subdomein op je hostingomgeving en ga daar aan de slag met je migratie dat scheelt een heleboel gedoe met lokale installaties

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2014 14:43 #10374 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
ik maak normaal xampp\htdocs\xampp\ zelf een map aan bv webtest daar kopieer ik dus de jewebsitebackup jpa en nl-NL.kickstart.ini en kickstart.php

dan ga ik met de browser naar http://localhost/xampp/jewebsitebackup/kickstart.php
en volg de instructies.
Nu staan er op youtube redelijk veel filmpjes over deze procedure.
soms kom het nog al eens voor dat xampp ook nog enkele aanpassingen nodig heb in
in Php.ini .
op dit forum niet zo lang geleden geloof ik ook ergens gezien en geholpen met welke
aanpassingen
forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?...21&highlight=php.ini


Bericht toegevoegd op 13 december 2014 om 13:52
Vorige bericht was op 13 december 2014 om 12:26


En als je de website lokaal aan de gang heb zou je hem dus kunnen laten upgrade door het volgende te doen Joomla 2.5.28 naar Joomla 3.3.6
Log in backend ga naar Menu componenten.
Klik daar op Joomla! Update
klik daar op de optie knop aan rechts boven in
Bij Updateserver zet je hem op korte termijn ondersteuning opslaan en sluiten.
eventueel browser cache verversen mogelijk krijg dan al melding update beschikbaar
en deze dan laten installeren.
Als die weer klaar is even bij de optie knop de instelling op lange termijn zetten.
Nu zou je dus ook even bij menu extensies
Extensiebeheer: Updaten op de knop vind updates klikken en de gevonden
installeren..
Succes

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2014 14:43 #10375 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upgaden van 2.5 naar 3.x
als je gewoon in je browser http://localhost doet komt dan wel de eigenhandel van xampp in beeld dus zoals plaatje

en verder kan je hier nog beetje kijken zoals ik het doet .

lvda
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena