Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Foutmelding bij opslaan artikelen.

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 aug 2012 07:40 #10128 door Gast
Foutmelding bij opslaan artikelen. werd gestart door Gast
Hallo allemaal:
Ik heb een tijd geleden onze website geupgrade naar Joomla 2.5
Dit is op een ding na perfect verlopen. Ik krijg sinds ik de website van mijn lokale server naar de produktieserver heb omgezet bij het opslaan van nieuwe of aangepaste artikelen de foutmelding "Opslaan mislukt door de volgende fout: Ongeldig hoofd-ID."
Dit is erg vervelend omdat ik daarna ook in dat scherm blijf hangen en handmatig het scherm moet sluiten door op sluiten te klikken. Vreemd genoeg wordt het artikel wel gewoon opgeslagen met de aangebrachte wijzigingen.

Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen ???
JJ
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 aug 2012 07:40 #10129 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Foutmelding bij opslaan artikelen.
Het betreft deze foutmelding: JLIB_DATABASE_ERROR_INVALID_PARENT_ID

En die wordt gegeven in asset.php en tablenested.php. Kennelijk heb je een tabel waar een parent_id wordt gebruikt en is er een rij waarbij deze verwijst naar een niet meer bestaande id.

Met de menu tabel als voorbeeld kun je in phpmyadmin dit controleren:
Code:
SELECT m.id, m.title, p.id as parent_id, p.title as parent FROM `j256_menu` AS m LEFT JOIN `j256_menu` AS p on p.id = m.parent_id WHERE p.id IS NULL
De enige rij die hieruit komt is correct.
Als je dit voor alle tabellen doet waar een parent_id in voorkomt dan moet je ergens een rij tegen komen met een parent_id die niet meer bestaat.

Wat je daarmee moet doen kan ik je zo nog niet zeggen, dat is afhankelijk van wat het is.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 aug 2012 07:40 #10130 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Foutmelding bij opslaan artikelen.
THX! Na één keer googlen en dan deze beknopte uitleg. Werkt perfect. "Joomlacommunity.eu rocks".
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 aug 2012 07:40 #10131 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Foutmelding bij opslaan artikelen.
Zeer bedankt voor het aanbieden van deze oplossing. Ook na 1x googlen kwam ik hier op uit.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena