Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Fout tijdens het bijwerken van de manifest cache en ontbrekende componenten

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 dec 2014 09:33 #10064 door Gast
Na het upgraden van mijn website van 2.5.27 naar 3.3.6 kreeg ik een fors aantal foutmeldingen als
Fout tijdens het bijwerken van de manifest cache: (type, element, map, client) = (component, com_mailto, com_mailto, 0)
Fout tijdens het bijwerken van de manifest cache: (type, element, map, client) = (component, com_wrapper, com_wrapper, 0)
Fout tijdens het bijwerken van de manifest cache: (type, element, map, client) = (component, com_admin, com_admin, 1)
enz

Alles gedaan volgens de richtlijnen.
Wel moet ik er bij zeggen dat de website oorspronkelijk in 1.5 gemaakt is en bij eerder updaten regelmatig foutmeldingen gaf.

Omdat alles toch normaal leek te werken ben ik aan de slag gegaan met een nieuwe template en maakte ik van de gelegenheid gebruik om enkele menu's anders in te richten.

En nu pas ontdek ik dat in in de backend onder componenten een aantal items mis. Waaronder bv Weblinks.

Mijn conclusie: dat heeft te maken met de foutmeldingen.
Ik heb dit 'weblinks' probleem trachten op te lossen op de manier waarop dit beschreven staat voor het ontbreken van Joomlaupdate. Dat werkt niet.

Mijn vraag:
Is er een oplossing voor al die manifest cache-fouten en de ontbrekende menu items?
Of is het verstandiger met een schone lei te beginnen om toekomstige problemen te kunnen voorkomen; ook al gaat dat enorm veel werk geven.

Bedankt vast.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 dec 2014 09:33 #10065 door Gast
- manifest
Volgens mij is het tot nu toe nog niet gerepareerd. Je kunt ze zelf bijwerken in extensiebeheer.

- ontbreken componenten in backend menu
Hiervoor zijn diverse aanpassingen gedaan. Het zou nu niet meer mogen voorkomen. Om de 1.5 situatie te repareren kun je de tabellen #__menu and #__extensions zelf aanpassen. De informatie hiervoor kun je in installation/sql/mysql/joomla.sql terug vinden. Allereerst dienen de extensies bekend te zijn (zie extensiebeheer). Vervolgens dienen er menu items voor de backend te zijn. In de menu item moet het component_id verwijzen naar het extension_id.
Zowel de extensies als de menu items zijn in joomla.sql te vinden:
Code:
INSERT INTO `#__extensions` (`extension_id`, `name`, `type`, `element`, `folder`, `client_id`, `enabled`, `access`, `protected`, `manifest_cache`, `params`, `custom_data`, `system_data`, `checked_out`, `checked_out_time`, `ordering`, `state`) VALUES (21, 'com_weblinks', 'component', 'com_weblinks', '', 1, 1, 1, 0, '', '{"target":"0","save_history":"1","history_limit":5,"count_clicks":"1","icons":1,"link_icons":"","float_first":"right","float_second":"right","show_tags":"1","category_layout":"_:default","show_category_title":"1","show_description":"1","show_description_image":"1","maxLevel":"-1","show_empty_categories":"0","show_subcat_desc":"1","show_cat_num_links":"1","show_cat_tags":"1","show_base_description":"1","maxLevelcat":"-1","show_empty_categories_cat":"0","show_subcat_desc_cat":"1","show_cat_num_links_cat":"1","filter_field":"1","show_pagination_limit":"1","show_headings":"0","show_link_description":"1","show_link_hits":"1","show_pagination":"2","show_pagination_results":"1","show_feed_link":"1"}', '', '', 0, '0000-00-00 00:00:00', 0, 0); INSERT INTO `#__menu` (`id`, `menutype`, `title`, `alias`, `note`, `path`, `link`, `type`, `published`, `parent_id`, `level`, `component_id`, `checked_out`, `checked_out_time`, `browserNav`, `access`, `img`, `template_style_id`, `params`, `lft`, `rgt`, `home`, `language`, `client_id`) VALUES (18, 'menu', 'com_weblinks', 'Weblinks', '', 'Weblinks', 'index.php?option=com_weblinks', 'component', 0, 1, 1, 21, 0, '0000-00-00 00:00:00', 0, 0, 'class:weblinks', 0, '', 33, 38, 0, '*', 1), (19, 'menu', 'com_weblinks_links', 'Links', '', 'Weblinks/Links', 'index.php?option=com_weblinks', 'component', 0, 18, 2, 21, 0, '0000-00-00 00:00:00', 0, 0, 'class:weblinks', 0, '', 34, 35, 0, '*', 1), (20, 'menu', 'com_weblinks_categories', 'Categories', '', 'Weblinks/Categories', 'index.php?option=com_categories&extension=com_weblinks', 'component', 0, 18, 2, 6, 0, '0000-00-00 00:00:00', 0, 0, 'class:weblinks-cat', 0, '', 36, 37, 0, '*', 1),
Zou aanraden hierna een Opnieuw opbouwen in de menu manager uit te voeren.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 dec 2014 09:33 #10066 door Gast
Niet als ik van de gelegenheid gebruik maak om de website grondig op te schonen!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena