Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Handleiding migreren van 2.5 naar 3.x

  • Martijn Maandag
  • Onderwerp Auteur
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
07 jan 2015 16:13 #9850 door Martijn Maandag
Handleiding migreren van 2.5 naar 3.x werd gestart door Martijn Maandag
Ik heb inmiddels het document op docs.joomla.org vertaald dat gaat over de migratie van 2.5 naar 3.x. Het staat hier Stap-voor-stap migreren van Joomla 2.5 naar 3.x
Indien men nog type/vertaalfouten tegenkomt hoor ik dat graag.
Daarnaast inmiddels de volgende artikelen in het Nederlands beschikbaar:
Joomla 2.5 naar 3.x Veel voorkomende migratiefouten
Planning voor mini-migratie - Joomla 2.5 naar 3.x
Het plannen van een migratie - Joomla 1.5 naar 3
Template-overwegingen tijdens een migratie
Waarom migreren
Het plannen van de migratie
Stap voor stap migratie zelf-onderzoek

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
07 jan 2015 16:13 #9851 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Handleiding migreren van 2.5 naar 3.x
Al gelijk in de eerste zin Martijn ;-)
"Het volgende zijn stap voor stap instructies..." Het moet zijn 'is' ipv 'zijn.
En volgens mij is het stap-voor-stap-instructies, maar dat is meer een gevoel dan dat ik het zeker weet.
"U wordt aangemoedigd..." vind ik een lange en moeilijk te lezen zin. Een suggestie: ' Gebruikt u extensies van derden? Dan wordt u geadviseerd (of 'kunt u het beste') contact te zoeken met de ontwikkelaars over hoe de extensies het beste zijn te migreren.'
"Voor grote of complexe sites, wilt u..." de komma kan hier weg.
"update functionaliteit" is 1 woord.
"Volg, om dit te doen,..." zou ik veranderen in 'Om dit te doen volg...'


Verder zag ik een paar spelfoutjes. Of er onjuistheden in staan weet ik niet. Ik zal volgende week een site migreren met je beschrijving.

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Onderwerp Auteur
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
07 jan 2015 16:13 #9852 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Handleiding migreren van 2.5 naar 3.x
Ja, vertalen en verschillende mensen die vertalen.
Je eerste opmerking al ;). Het onderwerp is instructies en dat is meervoud en dan gebruiken we zijn ipv is.
Ik zal verder niet hier op de rest van je opmerkingen ingaan, maar ze wel gebruiken om aanpassingen te doen.

Realiseer je wel dat het de vertaling is van een Engelse versie. Indien er verbeteringen in het plan moeten komen, dan moet dat in de Engelse versie komen. De Nederlandse vertalers krijgen dan een waarschuwing dat het origineel aangepast is en kunnen dan de vertaling opnieuw bekijken.
We kunnen de vertaling in het Nederlands natuurlijk wel redelijk vrij doen, maar mogen de strekking niet aanpassen.

In ieder geval bedankt voor je opmerkingen!

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
07 jan 2015 16:13 #9853 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Handleiding migreren van 2.5 naar 3.x
Je hebt gelijk, ik had de eerste regel te snel en anders gelezen (y)

Mijn punten zijn toch tekstuele aanpassingen? Geen inhoudelijk andere zinnen.
Maar als ik er met de stappen niet uit kom laat ik het je weten. Dan kun je een voorstel bij de Engelsen doen voor aanpassingen ;-)

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Onderwerp Auteur
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
07 jan 2015 16:13 #9854 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Handleiding migreren van 2.5 naar 3.x
Ik heb de meeste opmerkingen overgenomen. Dank


Bericht toegevoegd op 10 januari 2015 om 14:34
Vorige bericht was op 8 januari 2015 om 16:10


Ik heb inmiddels een hele reeks artikelen vertaald die gaan over het migreren. Ik heb daarom het initiële bericht hierboven aangevuld.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena