Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2015 09:59 #9762 door Gast
Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3 werd gestart door Gast
Beste ....
Mijn kennis is niet van dien aard, dat ik zonder hulp deze migratie voor elkaar zou krijgen, vandaar mijn vraag! N.a.v. het niet meer ondersteunen van Joomla 2.5 heb ik voorbereidingen getroffen voor de upgrade naar Joomla 3.3. Ik heb een submap aangemaakt en hierin de backup van de 2.5-site gerestored en de config aangepast, door de paden te wijzigen met de info van deze submap. Daarna heb ik in het beheergedeelte, onder het adres van deze submap, de extensies nagekeken en geupdate voor 3.3. Een van de extensies, DFContact heb ik in eerste instantie uitgeschakeld, omdat deze niet geschikt was voor Joomla 3.3. Na de upgrade zou ik deze verwijderen en vervangen door een nieuw contactcomponent. Nu kom ik er achter dat deze extensie, zowel op de reguliere site alsook op de site onder de submap niet meer te zien is, terwijl ik in mijn ogen deze alleen in het beheergedeelte onder het adres van de submap heb uitgevinkt. Kan iemand mij aangeven wat ik verkeerd heb gedaan?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
13 jan 2015 09:59 #9763 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Je hebt wel twee databases, ook één voor de submap?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2015 09:59 #9764 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Dag Martijn,
Ik heb de complete backup van Akeeba in de submap gerestored. Volgens mij is deze inclusief de bestaande database. Toch? Deze staan trouwens wel onder dezelfde naam.
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
13 jan 2015 09:59 #9765 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Als de naam hetzelfde is dan heb je.denk ik één database voor beide installaties. Als je dan één wijziging aanbrengt (in de database) dan geldt dat voor beide installaties. Bij de restore van de test-site moet een ander database-prefix gebruikt worden?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2015 09:59 #9766 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Oké en hoe los ik dat nu op? Als er inderdaad één database staat, kan ik deze dan kopiëren en de prefix aanpassen?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
13 jan 2015 09:59 #9767 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Bij het restoren via kickstart.php kun je een andere database-prefix opgeven, of, als je een ander database kunt gebruiken, een andere database. Dan blijven de databases gescheiden.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2015 09:59 #9768 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Dus als ik het goed begrijp opnieuw restoren, met een nieuwe prefix en de extensies weer aanpassen voor de upgrade?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
13 jan 2015 09:59 #9769 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Ja. En als je je oude situatie voor de echte site wilt herstellen kun je met de oude backup de echte site restoren.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2015 09:59 #9770 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Dank, Martijn. Ik ga mijn best doen! Je hoort van mij als een en ander gelukt is.


Bericht toegevoegd op 13 januari 2015 om 14:54
Vorige bericht was op 13 januari 2015 om 12:17


Dag Martijn Hier ben ik weer. Even voor de zekerheid. Ik heb de site die ik in mijn submap had staan verwijderd en hier alleen kickstart.php en de akeebabackup staan. Als ik nu in kickstart.php de oude database naam met bijbehorende gebr.naam en wachtwoord ingeef en hierbij de prefix een andere naam geef, wordt dan niet de prefix van de bestaande site (joomla 2.5) ook gewijzigd?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
13 jan 2015 09:59 #9771 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Migratie Joomla 2.5 naar Joomla 3.3
Nee, dan krijgen de tabellen in de database van de sub-site een andere prefix als de oorspronkelijke (welke blijven staan).

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena