Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Joomla 3.3.6 traag backend

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 20:54 #9708 door Gast
Joomla 3.3.6 traag backend werd gestart door Gast
Waarom is Joomla backend bij de ene host wel snel en bij de ander host niet.

We hebben een website bij mijndomeinen.nl draaien die echt te langzaam is.
Maar het volgende moment is hij wel snel. Ik heb nog geen logica gevonden wat het zou kunnen zijn. Wel viel mij op dat er meerdere zijn die er last van hebben. En allemaal met hele diversiteit aan oplossingen.

Wat wel zichtbaar is dat hij veel tijd nodig heeft met
Tijd: 285.8 ms / 288.4 ms Geheugen: 11.036 MB / 12.53 MB Application: afterInitialise
Tijd: 1490.0 ms / 1807.3 ms Geheugen: 15.023 MB / 28.58 MB Application: afterDispatch

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
En natuurlijk begrijp ik de verschillen tussen shared hosting en de ene host niet de andere is. Maar dit valt te veel op ten opzichte van verschillende andere die ik gebruik.
Onderwerp is gesloten.
  • Eric Beernink
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • [url=https://www.insitevision.nl]www.insitevision.nl[/url] voor een website die past bij uw wensen!
Meer
18 jan 2015 20:54 #9709 door Eric Beernink
Beantwoord door Eric Beernink in topic Joomla 3.3.6 traag backend
Hallo ocean,

Als het 't ene moment traag is en (even) later weer snel zou ik eerst eens kijken naar de hosting.

Als je gebruik maakt van shared hosting kun je eens kijken hoeveel sites er op je shared hosting worden gedraaid. Veel budget hosters gooien (te) veel sites op 1 server. Als er dan sites zijn die druk worden bezorgd (en dus veel resources vragen) heb jij daar met jou site dus ook last van.

Hier kun je checken hoeveel sites er op jou shared hosting worden aangeboden.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 20:54 #9710 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.3.6 traag backend
Bedankt voor de link. Handig.
Volgens test zouden er nog 4 andere domeinen op draaien. En jammer genoeg zijn dat niet echt hele grote zware sites.

Maar wat kan ik veranderen aan het onderstaande, heeft dit er iets mee te maken dat alles traag is.

ocean;117973 schreef : Tijd: 285.8 ms / 288.4 ms Geheugen: 11.036 MB / 12.53 MB Application: afterInitialise
Tijd: 1490.0 ms / 1807.3 ms Geheugen: 15.023 MB / 28.58 MB Application: afterDispatch

Onderwerp is gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
18 jan 2015 20:54 #9711 door renem
Beantwoord door renem in topic Joomla 3.3.6 traag backend
Helaas is goedkoop vaak duurkoop blijkt maar weer. Lengte breedte verhaal. Een goed host zal je ook echt helpen en dat kan bij de prijsvechters natuurlijk niet.

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 20:54 #9712 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.3.6 traag backend
Eerst nog even wat testen met extensies en plugins.

Wie weet heeft mijndomeinen.nl wel gelijk en ligt het inderdaad aan de site
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 20:54 #9713 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.3.6 traag backend
Om de backend van 2015.moedersmooistelabradoodles.nl/administrator
De frontend komt later wel als de site klaar is.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 20:54 #9714 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.3.6 traag backend
Ander hosting draait hij wel goed. Gaan we daar gewoon verder met bouwen.
Zodra de site klaar is verplaatsen we hem terug. En dan zullen we de klant een advies geven hoe verder.
Dat is het nadeel als de klant zelf al een domein geregistreerd heeft bij een hosting en vervolgens bij je aanklopt om een site te maken.

Bedankt voor jullie meedenken..
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 jan 2015 20:54 #9715 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Joomla 3.3.6 traag backend
Traagheid in beheer heeft op shared hosting vaak met verdere drukte op de server te maken.
Vooral als traagheid afwisselt.
Ik heb een tijd bij een hoster gezeten waar ik de ene klik flitsend was en de andere weer traag.
Werd er echt gek van. Vooral rond de zelfde tijden op en dag waar het gemiddeld drukker is op de meeste websites (dus teveel sites op een server).

Als de hoster niet goed afschermd per account en bijvoorbeeld 300 sites op een server zet hoeft er maar 1 even extreem te doen of wat gebeurd een hack/ddos en 299 andere sites hebben er last van.
Bij mijndomein kun je er rekening mee houden dat er 1000 sites op een server worden gezet anders is het in mijn ogen niet mogelijk zulke prijzen te vragen.

Ik zit bij xxlwebhosting.nl en de sites hebben per account een container en limieten.
Nadeel is dat je in sommige gevallen niet meer de hele server kan gebruiken maar ik merk dit alleen met akeeba. Verder is alles er razendsnel en altijd heel stabiel.

Ik draai 140 accounts op mijn pakket en als ik de check uitvoer zegt hij 2 domeinnamen dus ik zou daar niet zo zeker van zijn. Dit is ook gewoon shared hosting van xxl dus het zijn er zoizo meer dan 140 ;-)

Iedereen zal andere ervaringen hebben maar mijn mening over mijndomein is het het een prijsknaller is en prima voor een html website. Mijn klant durf ik daar niet te zetten want backup, hulp of service kreeg ik niet toen het een keer fout ging en dan krijg ik problemen met mijn klant.

Als snelheid en service voor jou van belang is zou ik niet voor MijnDomein kiezen.
Wil je goedkoop en mindere kwaliteit is geen issue dan is MijnDomein een goede hoster.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena