Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Statische versus dynamische links?

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 jan 2015 19:10 #9697 door Gast
Statische versus dynamische links? werd gestart door Gast
Beste mensen,

graag leg ik het volgende aan jullie voor. De website www.orgelenkerkmuziek.nl is onderdeel van het XL pakket www.hetorgel.nl (bij YourHosting). De site bevindt zich dan ook in een submap op de server.
Als gevolg daarvan zijn de links naar artikelen bijzonder lang, zie bijvoorbeeld: www.orgelenkerkmuziek.nl/orgelenkerkmuzi...ervatorium-groningen

Mijn opdrachtgever ziet graag dat het gedeelte /orgelenkerkmuziek/ er tussenuit wordt gehaald. De hoster geeft aan dat dit als volgt is op te lossen:

u wilt URL's van uw website verkorten zodat orgelenkerkmuziek niet meer twee keer in de URL staat.

Ik zie dat uw website is gebouwd met Joomla!. Als u in Joomla! een dubbele URL krijgt kunt u dit oplossen door in het bestand configuration.php orgelenkerkmuziek.nl in te vullen bij 'livesite'.

U vindt het bestand configuration.php via 'Bestandsbeheer & editor' in de map public_html/orgelenkerkmuziek


Als ik deze aanpassing doorvoer werkt echter (bijna) geen enkele link meer. De hoster zegt daarover het volgende:

Helaas werkt een groot deel van uw website niet meer na de wijziging.

Veel van uw aangemaakte links zijn statisch. Hierdoor wordt de domeinnaam niet aangepast nadat de live_site aangepast is.

Een voorbeeld van een dynamische link vindt u op uw frontpage. hier heeft u een knop contact. Deze knop herschrijft goed naar ' orgelenkerkmuziek.nl/contact ' na de live_site wijziging.


De passage over de statische links begrijp ik niet. Kan iemand me dat iets verder uitleggen en aangeven of dit probleem op te lossen is? Hoe maak ik mijn links dynamisch zodat het wel gaat werken?

Dank!

Ronald
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
07 jan 2015 19:10 #9698 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Statische versus dynamische links?
Hallo,

www.orgelenkerkmuziek.nl/ dit is toch geen subdomein?

Als je een een subdomein hebt in www.hetorgel.nl dan zou de het subdomein de naam hebben bijvoorbeeld test.hetorgel.nl of hetorgel.nl/test

Het lijkt er op dat de menu opbouw of blog opmaak dit extra woord veroorzaakt.

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 jan 2015 19:10 #9699 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Statische versus dynamische links?
Ha Ronald,

Ik weet niet wat voor Control panel je hebt maar in Cpanel zou het zijn dat je de root van de website orgelenkerkmuziek zou moeten kunnen aanpassen waardoor hij niet die extra folder zou hoeven laten zien.

Misschien heb je hier iets aan (geen ervaring mee)?
extensions.joomla.org/extension/search-replace-for-joomla

Je kan dan alles van
href=" www.orgelenkerkmuziek.nl/orgelenkerkmuziek/
Veranderen in
href="/
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena