Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

configuration php niet schrijfbaar

• niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
31 jan 2015 16:40 #9474 door niko63
configuration php niet schrijfbaar werd gestart door niko63
Als ik een hogere PHPversie installeer dan verdwijnt de site met de mededeling Could not connect to mysql. Via mijn host weet ik intussen dat ik het wachtwoord van de database moet aanpassen en dat probeer ik te doen in map configuration php die op de server staat bij de host. Maar helaas lukt dat niet. Nu zie ik bij de maprechten dat configuration php niet schrijfbaar is. Heeft dat ermee te maken en hoe los ik het op? Ik hoop dat ik het goed geformuleerd heb want ik ben nu eenmaal geen doorgewinterde it-er.
Alvast bedankt.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
31 jan 2015 16:40 #9475 door Gast
Beantwoord door Gast in topic configuration php niet schrijfbaar
Dat is vreemd, PHP en MySQL staan namelijk volkomen los van elkaar. Helaas is het wachtwoord het enige dat je niet kunt aanpassen in de backend van Joomla. Dat moet dus handmatig, door jezelf schrijfrechten te geven. Joomla haalt deze namelijk ter bescherming weg.

Haal met FTP de configuration.php naar je eigen PC, pas daarin met een editor het wachtwoord aan. Verwijder de configuration.php op de webserver. Plaats de aangepaste met FTP terug op de webserver.

Mocht dit niet lukken, vraag dan aan je provider dit uit te voeren. Kennelijk is de inrichting van de webserver zodanig afwijkend dat er aangepaste procedures nodig zijn.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
31 jan 2015 16:40 #9476 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic configuration php niet schrijfbaar
Je kan dit bij onderwerpopties bovenaan aanpassen. Kies dan voor onderwerp aanpassen, lukt dat niet dan kan ik het voor je regelen. :)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena