Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

ben nogal geschrokken over ondersteuning van Joomla 2.5

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 dec 2014 19:59 #9244 door Gast
Vind het nogal straf. Ik update naar joomla 2.5.28 en er staat een melding in het controlepaneel: "Ondersteuning van Joomla 2.5 eindigt op 31 december 2014"
Ik dacht dat de ondersteuning pas wegviel een jaar of zo nadat 3.5 is uitgekomen?
Ik zit nu wel niet op alle fora, maar wel op joomladagen en op andere mails ... is mij iets ontgaan? Vind dat berichtje eigenlijk niet leuk!
Er werd ook altijd gezegd dat als je een goed draaiende 2.5.X website had je niet hoefde te updaten tot 3.5 (LT) uitkwam ... alleen duurt het blijkbaar wat langer dan voorzien?
grzLeen
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
15 dec 2014 19:59 #9245 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic ben nogal geschrokken over ondersteuning van Joomla 2.5
Hoi Leen,

Ik kan me zo 1-2-3 niet herinneren wat er destijds bij de introductie van Joomla 2.5 gezegd is qua ondersteuning. Wel heb ik het volgende linkje gevonden:
docs.joomla.org/Release_and_support_cycle

Hier wordt gezegd dat de LTS-versie (wat Joomla 2.5 is) 27 maanden wordt ondersteund. Joomla 2.5 is in januari 2012 uitgekomen, dat is dus 35 maanden geleden, dus wordt hij nu al langer ondersteund dan wat nu de bedoeling zou zijn.

In januari 2012 zat IE nog op versie 9, Firefox op versie 12 en Chrome op versie 16. Deze browsers zijn inmiddels een stukje verder. De techniek van websites maken is inmiddels een stukje verder en ook Joomla is inmiddels een stukje verder met versie 3.3.6 (en binnenkort 3.4).

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Niels van der Veer
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fulltime nerd
Meer
15 dec 2014 19:59 #9246 door Niels van der Veer
Beantwoord door Niels van der Veer in topic ben nogal geschrokken over ondersteuning van Joomla 2.5
Als aanvulking:
Men is al enige tijd gelden veranderd van strategie. Joomla! 3 nummer nu gewoon door in grote updates. Dus Joomla! 3.4, 3.5, 3.6 etc.
Joomla! Wordt naar verwachting nog tot 2018 ondersteund

Voor nu: voer een update naar 3.x uit en je voor de komende tijd weer goed :-)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 dec 2014 19:59 #9247 door Gast
Ik ben dus ook geschrokken.
En eigenlijk ook boos, want ik heb in oktober de beslissing moeten nemen 2.5 of 3.2 en ook ik wist niet beter dan dat 3.5 de eerste productieversie zou zijn.

Dus ... 3 sites ontwikkeld met 2.5 en nu kan ik dus weer gaan converteren. Grr
Onderwerp is gesloten.
  • Arjan Booij
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
15 dec 2014 19:59 #9248 door Arjan Booij
Beantwoord door Arjan Booij in topic ben nogal geschrokken over ondersteuning van Joomla 2.5
Belangrijk is dat jullie dan meer verdiepen in Joomla.
Het al vaak op verschillende sites onder de aandacht geweest.

#Joomla omdat het zo leuk is.
Onderwerp is gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
15 dec 2014 19:59 #9249 door Jheroen
Ik heb klanten met probleemloos draaiende 1.5 sites en zelfs nog met een 1.0 website.
Houd rekening met het verouderen van 3rd party extensies maar als je je joomla site goed hebt ingericht en geconfigureerd lijkt me dat dat voorlopig nog mee kan.

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 dec 2014 19:59 #9250 door Gast
Het blijkt dat de communicatie over de veranderingen niet door iedereen opgemerkt is, dat veroorzaakt de boosheid. Laten we dan vooral niet elkaar gaan beschuldigen en vooral uitzoeken hoe we vooruit gaan.

Het is wel gecommuniceerd, in nieuwsbrieven gezet etc, maar dat is blijkbaar niet genoeg. Dit is een van mijn artikelen waar ik het vermelde.
www.joomlavirtuemartideal.nl/artikelen/4...-ontwikkel-strategie

Voor de mensen die verbaasd zijn: lees nu (en begrijp) wat er verandert is en wat de huidige actuele stand van zaken is. Plan dat je in 2015 je sites gaat updaten. Rustig, stap voor stap, zodat je door de bomen het bos blijft zien (gezegdes zijn niet mijn sterkste kant).

Voor de mensen (zoals ik) die het wel wisten: laten we plannen om het te blijven communiceren. Als Joomla! 1.5 een voorbeeld is, dan zullen we de komende 2.5 jaar verbaasde mensen tegen blijven komen. Wij kunnen daarom het beste blijven informeren, bloggen, vertellen etc etc.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
15 dec 2014 19:59 #9251 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic ben nogal geschrokken over ondersteuning van Joomla 2.5
Ik dacht dat een plugin deze melding weergeeft. Ik heb alleen geen 2.5 meer draaien om het te controleren. Na even googlen kwam ik op deze naam uit "End of Support Notifier plugin"

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
15 dec 2014 19:59 #9252 door Jheroen
de groep informeren? :)

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena