- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Geen submenu's bij items in admin na kopie site
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
14 mrt 2015 16:03 #8632
door
Geen submenu's bij items in admin na kopie site werd gestart door
Joomlacommunity,
Om aanpassingen aan de template te doen heb ik een kopie gemaakt van het filesystem van de site en deze in een andere directorie geplaatst (kopie-site gebruikt zelfde database als de live-site, verder configuration.php aangepast naar nieuwe map). De voorkant van de kopie-site werkt prima, alleen in de administrator ontbreken de submenu's van items, zie
Iemand een idee wat er is misgegaan?
Groet,
Patrick
Om aanpassingen aan de template te doen heb ik een kopie gemaakt van het filesystem van de site en deze in een andere directorie geplaatst (kopie-site gebruikt zelfde database als de live-site, verder configuration.php aangepast naar nieuwe map). De voorkant van de kopie-site werkt prima, alleen in de administrator ontbreken de submenu's van items, zie
Iemand een idee wat er is misgegaan?
Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2015 16:03 #8633
door
Beantwoord door in topic Geen submenu's bij items in admin na kopie site
nog even alles overschrijven? misschien is er een bitje verkeerd gegaan?
Ad
Ad
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2015 16:03 #8634
door
Beantwoord door in topic Geen submenu's bij items in admin na kopie site
Dat heb ik al een paar keer gedaan
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2015 16:03 #8635
door
Beantwoord door in topic Geen submenu's bij items in admin na kopie site
Zou een kopie van de template maken en die wijzigen. Onnodig om de site te kopiëren. Als je dat dan toch wilt, doe het dan inderdaad met Akeeba backup en Kickstart. Wel met een schone omgeving beginnen dan, ook kwa database.
Weet niet waarom er met meerdere instanties van Joomla op dezelfde database tabellen gewerkt zou moeten worden. Adviseer dat niet te doen.
Weet niet waarom er met meerdere instanties van Joomla op dezelfde database tabellen gewerkt zou moeten worden. Adviseer dat niet te doen.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2015 16:03 #8636
door
Beantwoord door in topic Geen submenu's bij items in admin na kopie site
De template van het administratie gedeelte?PatrickZ;119647 schreef : Om aanpassingen aan de template te doen
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2015 16:03 #8637
door
Beantwoord door in topic Geen submenu's bij items in admin na kopie site
Gaat nooit zo werken, want je krijgt een wirwar van verwijzingen, van de hoofdsite naar "subsite".
De "subsite" haalt daardoor dan nog steeds veel info van de hoofdsite vandaan.
Dat zal misschien nog goed gaan met de voorkant, maar de admin is een beveiligde omgeving en de admin van de "subsite" krijgt geen toegang tot de admin van de hoofdsite.
Zoals sovainfo al zegt, dan beter gewoon een duplicaat van de template maken.
Alhoewel je daar ook nog mee moet uitkijken, want veel php bestanden worden gezamenlijk gebruikt en daar mag je dan niets aan veranderen.
Nog beter zou zijn een kopie van de livesite lokaal (bijv met Xamp) te installeren en daarmee aan de slag gaan.
Dat werkt ook prettiger, want als je bestanden wil wijzigen, dan kan dat direct op je pc i.p.v. via FTP.
De "subsite" haalt daardoor dan nog steeds veel info van de hoofdsite vandaan.
Dat zal misschien nog goed gaan met de voorkant, maar de admin is een beveiligde omgeving en de admin van de "subsite" krijgt geen toegang tot de admin van de hoofdsite.
Zoals sovainfo al zegt, dan beter gewoon een duplicaat van de template maken.
Alhoewel je daar ook nog mee moet uitkijken, want veel php bestanden worden gezamenlijk gebruikt en daar mag je dan niets aan veranderen.
Nog beter zou zijn een kopie van de livesite lokaal (bijv met Xamp) te installeren en daarmee aan de slag gaan.
Dat werkt ook prettiger, want als je bestanden wil wijzigen, dan kan dat direct op je pc i.p.v. via FTP.
Discussie gesloten.