Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Upgrade lukt niet

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
07 apr 2015 17:50 #8025 door
Upgrade lukt niet werd gestart door
weet niet of hier al een oplossing is voor gekomen.
zit met hetzelfde probleem.

net trouwens even een properen 2.5.28 geinstalleerd op de xampp en die geupgrade.

zelfde ellende, witte pagina en na refresch deze error:
1091 - Er deed zich een fout voor.
Can't DROP 'usertype'; check that column/key exists SQL=ALTER TABLE `mu672_users` DROP KEY `usertype`;

begin eerder te denken dat die upgrade versie van joomla een de toog is gemaakt na meerdere pinten....
in een kale 2.5.28 zou niets mogen zitten wat kan hinderen lijkt me.

als je naar die mensen een mail stuurt krijg je een antwoord in de zin van " een joomla gebruiker moet toch dikke kennis van DB, php , etc hebben".

nochtans gebruiken de meeste van mijn kenissen dit net om die kennis zelf niet nodig te hebben.
zelfde reden om windows te gebruiken , je wil ook niet weten hoe doe werkt...

iemand een work arround?
anders ga ik toch eens naar drupal zien, als de site toch overnieuw moet kan ik beter ineens die stap nemen dan ook :)

ps : een properen 3.x install werkt wel , dus server is ok.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
07 apr 2015 17:50 #8026 door
Beantwoord door in topic Upgrade lukt niet
Als ik bijvoorbeeld deze post bekijk dan zit er een extensie in de weg die het probleem veroorzaakt: stackoverflow.com/questions/20738790/mig...-joomla-3-2-1-failed
Mijn eigen ervaring is dat zelfs een simpele plugin soms nare problemen kan veroorzaken bij de migratie dus heb je het al eens geprobeerd nadat je alle third-party spullen had gedeinstalleerd?
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
07 apr 2015 17:50 #8027 door
Beantwoord door in topic Upgrade lukt niet
Is ondertussen gelukt, mag toe :-)
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
07 apr 2015 17:50 #8028 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Upgrade lukt niet
Wat was de oplossing yoeri? Misschien dat anderen die dit probleem ook tegenkomen daar ook iets aan kunnen hebben. :)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena