Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

AMPPS locale site niet te bereiken

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
14 apr 2015 15:33 #8019 door Gast
AMPPS locale site niet te bereiken werd gestart door Gast
Hallo allemaal,

Ik ben grafisch vormgever/webdesigner en ben nieuw hier op het forum en redelijk nieuw met Joomla.

Ik heb echter een klein probleem met een joomla site die online staat om die locaal te bewerken met AMPPS. De administrator kant is benaderbaar maar de site zelf meldt dat er bestanden niet gevonden worden van mijn gebruikte template (rocksmart). Deze files staan echter gewoon in de folder waarin gezocht wordt.

De database is gewoon bereikbaar maar dit blijft een probleem.
Ik werk met windows 7.

Welke joomlaguru kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
14 apr 2015 15:33 #8020 door Leen
Beantwoord door Leen in topic AMPPS locale site niet te bereiken
Hallo Bas_P_23

de vraag is me misschien niet geheel duidelijk maar ik begrijp dat je een site lokaal heb draaien met Ampps Server en dat je wel netjes in het administratie gedeelte kan inloggen
maar aan de voorzijde krijg je een error melding over template .(zet anders die melding eens hier neer)
heb je al eens gekeken bij administratie template beheer of de template als standaard staat ingesteld en of alle menu zijn toe gewezen.
En anders kan je ook nog Extensiebeheer: Ontdekken proberen ?
En weet je zeker dat bij Modulebeheer: Modules goed zijn toegewezen aan je template.
of dat bij Menubeheer: Menu-items bij je hoofdmenu een startpagina is geselecteerd.
En voor nood kan je altijd testen of de site wel werkt met een standaard template als beez3?

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
14 apr 2015 15:33 #8021 door Gast
Beantwoord door Gast in topic AMPPS locale site niet te bereiken
Bedankt voor je snelle reactie Leen,

Toen ik het gisteravond teruglas zag ik dat ik de vraag inderdaad niet zo helder had geformuleerd, was een beetje afwezig door de hele dag in de code te hebben gezeten.
Je hebt het echter goed begrepen, ik heb de site gekopieerd via ftp en 1 op 1 overgezet naar mijn PC om deze locaal te draaien via AMPPS.
De database connectie is volgens mij goed want die kan ik bekijken via phpadmin.

----

Ik krijg de volgende foutmelding als ik de site wil bezoeken:

Error displaying the error page: load error: failed to find /home/e-divecollege.be/public_html/e-divecollege.be/templates/roksmart_template/less/error.less: load error: failed to find /home/e-divecollege.be/public_html/e-divecollege.be/templates/roksmart_template/less/master.less

Als je de foutmelding bekijkt zie je dat er gezocht wordt naar: be/templates/roksmart_template/less/error.less en templates/roksmart_template/less/master.less

Locaal staan deze in Public_html/e-divecollege.be/templates/roksmart_template/less

Ingelogd in het administrator deel krijg ik onderstaande foutmelding:

Fout
You can not login to the site. Please, contact webmaster.

----

Ik kan wel kijken in Templatebeheer en daar zie ik de templates ook staan en de moduleposities zijn ook niet gewijzigd.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest met het verwoorden van mijn probleem en ben je al zeer dankbaar voor het meedenken.

Groeten,
Bas
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
14 apr 2015 15:33 #8022 door Leen
Ik begrijp nu dat je de website lokaal heb neer gezet via ftp download.
en niet via een akeeba back-up .(dit is meestal het gemakkelijkste mannier om van live naar lokaal te gaan)
Ik denk nu dus dat in jou configuration.php nu nog de verkeerde dingen staan van je echte site die online staat ?
dus zie mijn instelling van mijn Ammps testje zoiets zou bij jou dus ook moeten staan maar dan waar jij de ampps sever heb geïnstalleerd op je pc bv
Code:
public $log_path = 'C:\\Programeer\\Ampps\\www\\leen1/logs';
Code:
public $tmp_path = 'C:\\Programeer\\Ampps\\www\\leen1/tmp';
en het zelfde geld natuurlijk ook voor
Code:
public $user = 'root';
Code:
public $host = 'localhost'
Code:
public $password = 'mysql';
Code:
public $db = 'xxxxx';
hopelijk zet dit je op juiste spoor
Ik werk normaal niet met Ammps server maar had gewoon ook uit interesse
gedownload en geïnstalleerd
En kwam er toen achter dat deze net als alle andere servers toch nog in de php.ini enkele waardes moests verzetten(ophogen)
Code:
php.ini ; Maximum size of POST data that PHP will accept. ; php.net/post-max-size post_max_size = 128M ; Maximum allowed size for uploaded files. ; php.net/upload-max-filesize upload_max_filesize = 128M max_execution_time = 30 en zet die bv op 380 Vul ook hogere waarde in bij max_input_time bv 180 en las je dingen gewijzigd heb altijd xampp herstarten
.
dit alvast voor het geval dat je eventueel een joomla wil installeren zonder dat hij gelijk vast loopt

Bericht toegevoegd op 15 april 2015 om 15:59
Vorige bericht was op 15 april 2015 om 15:56

ps
het aanpassen van configuration.php doe ik normaal met een php designer of notepad++

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
14 apr 2015 15:33 #8023 door Gast
Beantwoord door Gast in topic AMPPS locale site niet te bereiken
In de config file staan alle zaken juist maar ik ga het eens proberen via Akeeba en zien wat dat oplevert.

Hartelijk dank voor de hulp!
...to be continued.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
14 apr 2015 15:33 #8024 door Leen
Success

Bericht toegevoegd op 16 april 2015 om 08:34
Vorige bericht was op 15 april 2015 om 17:42

heb nog eens beetje nagedacht maar je kan ook nog proberen nieuw admin wachtwoord te maken voor je lokaal site
docs.joomla.org/How_do_you_recover_or_re...admin_password%3F/nl
of mogelijk dat een htaccess de boel nu blokkeerd

lvda
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena