- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
veel problemen na laatste update naar 3.4.5.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
05 dec 2015 13:00 #4557
door
veel problemen na laatste update naar 3.4.5. werd gestart door
Goede middag. Sinds de laatste joomla update naar 3.4.5 heb ik best wel wat problemen, namelijk:
-Missende extensies in het component menu (die overigens wel in de frontend werken)
-Een vervelende load bar in de extension manager
-vele 500 errors in de module manager.
Ik heb geen idee of dit een enkel probleem is of dat dit meerdere problemen zijn. De Frontend lijkt wel goed te werken, Backend is nu weinig mee te doen.
Ik hoop dat iemand hier de oplossing voor weet.
Groetjes, marco
-Missende extensies in het component menu (die overigens wel in de frontend werken)
-Een vervelende load bar in de extension manager
-vele 500 errors in de module manager.
Ik heb geen idee of dit een enkel probleem is of dat dit meerdere problemen zijn. De Frontend lijkt wel goed te werken, Backend is nu weinig mee te doen.
Ik hoop dat iemand hier de oplossing voor weet.
Groetjes, marco
Discussie gesloten.
05 dec 2015 13:00 #4558
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic veel problemen na laatste update naar 3.4.5.
Hallo Marco,
de update heb je gedaan van joomla 3.4.4 naar joomla 3.4.5?
Zoja dan misschien complete joomla 3.4.5 downloaden deze uitpakken op je pc.
Daarna de installation map verwijderen.
Alle andere mappen uploaden via ftp naar je server/root
Op deze manier overschrijdt je misschien de fouten en eventuele missende bestanden.
Daarna via extensie beheer database fix doen.
Succes ermee.
Groeten Ron
de update heb je gedaan van joomla 3.4.4 naar joomla 3.4.5?
Zoja dan misschien complete joomla 3.4.5 downloaden deze uitpakken op je pc.
Daarna de installation map verwijderen.
Alle andere mappen uploaden via ftp naar je server/root
Op deze manier overschrijdt je misschien de fouten en eventuele missende bestanden.
Daarna via extensie beheer database fix doen.
Succes ermee.
Groeten Ron
Discussie gesloten.
- Fred
-
- Gebruiker
-
- Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 dec 2015 13:00 #4559
door Fred
Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Beantwoord door Fred in topic veel problemen na laatste update naar 3.4.5.
Hoi fulleffect,
Ik heb diverse sites van 3.4.4 naar 3.4.5 geupdated, bij vele geen enkel probleem maar bij 1 site exact het probleem wat jij hebt. Je kan dit herstellen door in een goede 3.4.5 site de mysql database onderdelen te kopieren die je in de foute site mist aldaar te plakken. Dit vergt enige kennis van de mysql database.
Ik heb destijds ook geprobeerd een hele nw joomla installatie daaroverheen te zetten maar dat geen oplossing want het probleem bleef.
Uiteraard kan je separaat een nieuwe joomla installeren en daarna je template er in laden, je structuur opnieuw bouwen en je content handmatig overzetten. Dit werkt prima bij een site die relatief eenvoudig is. Is de site erg uitgebreid dan is het gewoon veel extra werk.
Ogenschijnlijk werkt nu alles wel goed maar als je niets doet zal je wellicht problemen krijgen bij verdere updates die gaan dan niet lukken! Dus je moet echt wat gaan doen.
Ik heb diverse sites van 3.4.4 naar 3.4.5 geupdated, bij vele geen enkel probleem maar bij 1 site exact het probleem wat jij hebt. Je kan dit herstellen door in een goede 3.4.5 site de mysql database onderdelen te kopieren die je in de foute site mist aldaar te plakken. Dit vergt enige kennis van de mysql database.
Ik heb destijds ook geprobeerd een hele nw joomla installatie daaroverheen te zetten maar dat geen oplossing want het probleem bleef.
Uiteraard kan je separaat een nieuwe joomla installeren en daarna je template er in laden, je structuur opnieuw bouwen en je content handmatig overzetten. Dit werkt prima bij een site die relatief eenvoudig is. Is de site erg uitgebreid dan is het gewoon veel extra werk.
Ogenschijnlijk werkt nu alles wel goed maar als je niets doet zal je wellicht problemen krijgen bij verdere updates die gaan dan niet lukken! Dus je moet echt wat gaan doen.
Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
05 dec 2015 13:00 #4560
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic veel problemen na laatste update naar 3.4.5.
Wel typisch want de update van 3.4.4 naar 3.4.5 was vrijwel niks. Alleen de SQLi en twee ACL bugs werden daarin opgelost, daar zou je eigenlijk bij updaten geen problemen mee mogen krijgen. Maar mooi dat het opgelost is.
En inderdaad, op dit forum willen we graag verschillende vragen in verschillende topics
En inderdaad, op dit forum willen we graag verschillende vragen in verschillende topics
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.