RSFiles: gebruikersgroep eigen map

  • Robert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
28 jan 2016 18:32 #3714 door Robert
RSFiles: gebruikersgroep eigen map werd gestart door Robert
Twee gebruikersgroepen gaan RSFiles gebruiken, maar ieder in hun eigen werkmap. Nu heb ik twee werkmappen aangemaakt, maar kunnen de leden van de groepen in beide mappen. Hoe kan ik instellen dat ieder gebruikersgroep alleen de rechten op de eigen map krijgt?

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
28 jan 2016 18:32 #3715 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic RSFiles: gebruikersgroep eigen map
Heb je aan deze pagina wat? Ik zag dat je ook gebruikers kon toevoegen.
www.rsjoomla.com/support/documentation/r...-started/groups.html

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
28 jan 2016 18:32 #3716 door Robert
Beantwoord door Robert in topic RSFiles: gebruikersgroep eigen map
Bedankt voor de link, maar het is niet de oplossing. De twee groepen kunnen nog steeds elkaars bestanden zien

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
28 jan 2016 18:32 #3717 door Fred
Beantwoord door Fred in topic RSFiles: gebruikersgroep eigen map
Dit is iets wat je in de rechten moet verwerken.
Geef elke gebruikersgroep een eigen (uniek) toegangsniveau.
Autoriseer de diverse gebruikers voor of gebruikersgroep A of gebruikersgroep B
Geef in de rechten van RSfiles aan dat gebruikersgroep A alleen rechten heeft tot werkmap A en en gebruikersgroep B alleen rechten heeft tot werkmap B.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
28 jan 2016 18:32 #3718 door Robert
Beantwoord door Robert in topic RSFiles: gebruikersgroep eigen map
@fvdn, dat zou je op die manier verwachten, maar zo werkt het niet. Wel bij de Downlods, maar niet bij de Werkmappen.
Ik heb ook in ACL Manager gekeken of daar iets mee in te stellen was, maar die kijkt niet verder dan het component zelf.

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
28 jan 2016 18:32 #3719 door Fred
Beantwoord door Fred in topic RSFiles: gebruikersgroep eigen map
Dat is jammer, dit houdt in dat ACL bij dit component (RSfiles) niet mogelijk is!

Mogelijke oplossing is dit geval: Installeer het component 2x (hiervoor zal je de xml qua url's even moeten aanpassen en de naamgeving moeten aanpassen. Groep A krijg dan ACL uitsluitend rechten voor RSfiles A, Groep B rijg dan ACL uitsluitend rechten voor RSfiles B.

Is wel wat werk maar is wel een mogelijkheid.

Andere mogelijkheid is om een complete joomla in een sub-domein te installeren en domein A is voor groep A en (sub)domein B is voor groep B. Is een beetje omslachtig maar weet je zeker dat de 2 groepen een eigen RSfiles hebben en kan men niet met de ander meekijken.

Nog een andere mogelijkheid is een ander component nemen die wel ACL is (jdownloads = gratis) dit ondersteunt wel ACL

The jDownloads 3.2 series fully supports the ACL (Access Control List) in Joomla 3.x. Read the ACL notes here .

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
28 jan 2016 18:32 #3720 door Robert
Beantwoord door Robert in topic RSFiles: gebruikersgroep eigen map
bedankt voor je tips @fvdn. Wel erg omslachtig inderdaad :-)
jDownloads heb ik getest, maar was dacht ik niet goed omdat het geen upload-mogelijkheid heeft in de frontend.
Docman zou een mogelijkheid kunnen zijn, dus dat ga ik de komende dagen eens uitzoeken.

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena