Hoe kun je een extensie zo schoon mogelijk verwijderen?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
11 mrt 2016 17:24 #3158 door Meander
Alleen de extensie deinstalleren is blijkbaar niet genoeg omdat er dan nog veel blijft staan, o.a. in de database. Dit kan ik mij tenminste nog herinneren van het begin toen ik met Joomla begon.

Ik wil nu bijvoorbeeld graag Hikashop deinstalleren.
Deze had ik naast Virtuemart geinstaleerd om te vergelijken, en omdat ik niet goed wist wat ik mij bij VM voor moest stellen.
Mijn keus is dus op VM gevallen, en ik wil dus nu Hikashop verwijderen.

Hoe zorg ik ervoor dat er dan ook zoveel mogelijk -liefst alles- van verwijderd wordt?

Edit: Ik durf niet goed in de database te gaan wroeten.


.
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Meer
11 mrt 2016 17:24 #3159 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Hoe kun je een extensie zo schoon mogelijk verwijderen?
Het is wel zo dat juist in de database de tabellen van verwijderde extensie meestal blijven staan. Dit is om het makkelijker te maken een extensie te deïnstalleren en daarna weer te installeren zonder dat je alle oude instellingen verliest.
Meestal zijn de tabellen van een extensie wel te herkennen door een speciaal voorvoegsel. Van Hikashop weet ik dat echter niet (misschien iemand anders wel), maar er zal wel iets van Hika in de tabelnaam zitten. Deze tabellen moet je dan verwijderen. Eerst even een back-up maken uiteraard!

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Meer
11 mrt 2016 17:24 #3160 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Hoe kun je een extensie zo schoon mogelijk verwijderen?
Ik denk dat je die rustig kunt verwijderen (staat waarschijnlijk niets meer in?).

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena