Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd

  • Gert van Eck
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Al sinds Joomla 1.5 bezig met Joomla websites en inmiddels ontwikkel ik met versie 4. Jarenlange ICT
Meer
17 okt 2023 12:07 #25608 door Gert van Eck
Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd werd gestart door Gert van Eck
Hallo,
Ik zoek iemand met ervaring met JEM Joomla Event Manager. Ik heb het opgezet in Joomla 4 met template Cassiopeia het werkt wel okay op enkele punten na.

Bij het openen van een lijst met bijeenkomsten op het frontend ervaar ik de volgende problemen:
A. Een paar basiszaken van de website stijl ontbreken:
- ik heb geen boven marge en geen linker marge meer ( ziet er slecht uit )
- mijn ronde hoekjes van het component paneel zijn weg ( beetje jammer maar kan nog )
- de titels hebben een wel erg brutaal font / afmeting / vet ( ervaar ik als probleem )

B. Als je in de lijst op Event titel klikt, dan ga je naar een gegenereerde informatie pagina ( die ook de problemen hierboven heeft ) maar die ook ineens op de Home positie met het daarbij behorende menu terug valt, in plaats te blijven in de menu keuze waarin het event overzicht opgeroepen werd. Verwarrend voor de gebruiker.

Ik zou al heel blij zijn als deel A opgelost kon worden.

Hartelijk dank voor je reactie.
Gert
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
17 okt 2023 16:12 #25609 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd
Punt A is allemaal wel op te lossen met css (via je custom css) gebruik de ontwikkeltools van je browser (F12) om de juiste definities te achterhalen.

wat betreft punt B is het misschien handiger dat je even een link naar je (ontwikkel)site plaatst, zodat even mee kan worden gekeken.
Discussie gesloten.
  • Gert van Eck
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Al sinds Joomla 1.5 bezig met Joomla websites en inmiddels ontwikkel ik met versie 4. Jarenlange ICT
Meer
17 okt 2023 19:29 #25610 door Gert van Eck
Beantwoord door Gert van Eck in topic Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd
Hartelijk dank voor dit antwoord. Wat betreft je antwoord op A. Op dit abstractie niveau kijken met FF F12 weet ik wel, alleen weet ik niet waar ik naar kijk of wat ik daar dan moet wijzigen. Dat heb ik nog nooit gedaan en leer ik ook niet in een dag, denk ik.

Er zijn 2 situaties: De eerste is ingees.nl/bapgz/index.php/basis-agenda Niet aangepast aan het template
Als je daar op de titel van een event klikt krijg je een andere pagina met hetzelfde probleem.

De tweede situatie is iets beter; de lijst geïmplementeerd in een pagina ingees.nl/bapgz/index.php/agenda-klikbaar
Wanneer je daar op de titel van een event klikt Krijg je dezelfde informatie in het component, maar val je plotseling terug op het Home menu, waar je niet vandaan kwam.

Ik begin me echt af te vragen of hier ook niet niet sprake is van een bug.
De extensie heeft zo'n 15 verschillende css files die je zou kunnen aanpassen, en waarvan je dan de aangepaste kopie op een bepaalde plaats moet zetten en dat opgeven ergens in de instellingen. Maar documentatie welke file waarvoor is is niet voorhanden en de comments in de files die ik al geopend heb geven ook weinig houvast.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 okt 2023 06:15 #25612 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd
Hoe kom je erbij dat je terugvalt op het home menu?
Css kan je ook toevoegen aan je user.css van je template.
Discussie gesloten.
  • Gert van Eck
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Al sinds Joomla 1.5 bezig met Joomla websites en inmiddels ontwikkel ik met versie 4. Jarenlange ICT
Meer
18 okt 2023 13:46 #25618 door Gert van Eck
Beantwoord door Gert van Eck in topic Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd
Wanneer je eerst naar het menu ‘gemeente zijn’ gaat en je selecteert daar in het linker menu ‘Agenda klikbaar’ en je selecteert een bijeenkomst uit de lijst dan zal je zien dat het menu ‘gemeente zijn’ vervangen wordt door het Home menu ‘Kennismaking’.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 okt 2023 14:48 #25619 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd
Dat komt omdat je menu-structuur en/of je moduletoewijzing niet klopt. De url klopt wel (ongeveer....)
ingees.nl/bapgz/index.php/component/jem/event/1:inloopochtend
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
18 okt 2023 15:51 #25620 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd
En wat betreft de aanvullende css regels, zouden deze moeten werken volgens mij:

Code:
.jem-event-title h4{ font-size: 0.9rem; } .jem_eventslist { padding: 1em; border-radius: 0.5em; }

Waarden naar behoeft eventueel aan te passen naar je wensen.

en ik onderschrijf Youll zijn mening m.b.t. de menu.
Waarom een apart "submenu" links en neem je het niet gewoon op in het hoofdmenu (dropdown), dan kun je de agenda ook benutten over de volle breedte van de pagina. Maar dat is mogelijk een persoonlijke voorkeur.
Discussie gesloten.
  • Gert van Eck
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Al sinds Joomla 1.5 bezig met Joomla websites en inmiddels ontwikkel ik met versie 4. Jarenlange ICT
Meer
19 okt 2023 10:05 #25625 door Gert van Eck
Beantwoord door Gert van Eck in topic Ervaring met JEM Joomla Event Manager gevraagd
Hartelijk dank voor dit stukje css code. Het heeft geholpen als voorbeeld.
Moest het ook nog in een paar varianten voor de verschillende representaties erbij zetten om overal ronde hoekjes en marges te krijgen.

Met het commentaar van Youll kan ik niet uit de voeten. Wanneer je in agenda-klikbaar (een formulier geassocieerd met positie sidebar-left en de module 'gemeente-zijn') op een event titel klikt genereert de extensie deze url string bv .../component/jem/event/10:eredienst-spreker-ds-kina-tigelaar-te-veenendaal En de output daarvan is niet langer verbonden met de module 'gemeente-zijn'. Ik zou ook echt niet weten hoe dan.

Dit dus in tegenstelling tot het menu punt Agenda dat rechtstreeks de jem extensie aanroept. En als je daar op een titel klikt blijft het 'Gemeente zijn' menu gewoon gehandhaafd.

Maar ik zal vanmiddag wel horen of de klant wel de variant agenda-klikbaar wenst nu in de gewone Agenda het probleem met met de ronde hoekjes en de marges opgelost is.

Kortom allemaal bedankt voor het meelezen, meedenken en antwoorden.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena