Akeeba Engage - Hoe (en in welk CSS-bestand) pas ik de hoogte van het reactieveld aan? Betreft een vrij tekst veld.

  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
14 mrt 2022 11:06 #23905 door Meindert
Ik maak sinds kort gebruik van het comment systeem Akeeba Engage. Op zich bevalt mij dit heel goed. Alleen wil ik het grote vrije tekst invoerveld verkleinen. Volgens mij kan dit via een CSS-aanpassing.

Via Firefox Webontwikkelaarshulpmiddelen heb ik (volgens mij) inmiddels ontdekt dat ik moet zijn bij: #akengage_comment_editor_ifr.

Daarin zou ik de code kunnen aanpassen, bijvoorbeeld in:
Code:
element { width: 100%; height: 100px; display: block; }

In welk CSS-bestand moet ik dit nu aanpassen? Ik kom er niet uit.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 mrt 2022 11:15 #23907 door Leen
ik denk dat je dan een custom.css kan aanmaken in de css map van de template als die er nog niet in staat.
misschien dat je hier meer uitleg kan vinden
meer uitleg

lvda
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
14 mrt 2022 13:18 #23908 door Meindert
Bedankt voor je reactie, Leen.

Ondertussen kreeg ik ook de volgende reactie van Akeeba:

"Akeeba Engage uses the WYSIWYG text editor configure in Joomla. The layout of the editor is controlled by Joomla and the editor plugin. There is nothing we can do on our end to control it. If you want to change the way the editor displays you have to consult with the developer of the editor plugin."

Vervolgens heb ik in mijn tekstverwerker TinyMCE in het tabblad 'Uitgebreid' de instellin'g HTML hoogte' aangepast van 550 naar 200. Hierna was mijn 'probleem' opgelost. Eigenlijk heel simpel als je het weet. Maar dat is meer dingen het geval. ;)
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
14 mrt 2022 13:48 #23910 door Wim Houtman
element had ook niet gewerkt in custom.css maar dat terzijde. Fijn dat het met de TinyMCE is opgelost, maar dat is ook een heel andere editor. Je kunt layout van de editors aanpassen aan de doelgroep evenals de functionele elementen (icoontjes) die het laat zien om tekst te bewerken. Voor bezoekers van je website: hoe minder ze kunnen bewerken des te beter. TinyMCE is denk ik ook een prima keuze.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena