Header video, welke extensie?

  • Arjan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 okt 2020 09:05 #21926 door Arjan
Header video, welke extensie? werd gestart door Arjan
Beste Joomla gebruikers, mijn eerste post op dit forum. Ik ben een gebruiker en heb een basiskennis van html wat ik op w3schools heb geleerd. Ik heb al even gezocht op dit forum welke extensie ik best kan gebruiken om een header video te plaatsen. Echter zijn sommige reeds gesloten of wat ouder, wellicht zijn er nieuwe extensies? Op de website waar ik op werk staan alleen vaste foto's met een header tekst. Nu heb ik een video ontvangen van de videograaf van 900mb en die wil ik laten afspelen in de header met een headertekst erover. Ik heb een screenshot toegevoegd hoe mijn article pagina eruitziet en daar bestaat de mogelijkheid om headervideo's te uploaden. Maar met 900mb word je daar niet blij van als bezoeker. Welke extensie gebruiken jullie om vimeo/youtube te plaatsen?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 okt 2020 10:37 #21927 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Header video, welke extensie?
Hallo,

de vraag is waarom moet er een tekst overheen?

Normaal plaats je een embed youtube code in een aangepaste HTML code module en daar zet je tekst onder.

Op deze manier hoef je geen extra extensie te installeren ;)

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Arjan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 okt 2020 13:36 #21935 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Header video, welke extensie?
Beste Ron, dankjewel voor je reactie. Ik kan artikelen plaatsen en tekst vet en in kolommen zetten. Ik weet hoe je op youtube de video als embedded naar html kan omzetten maar helaas heb ik geen kennis over een embed youtube code toevoegen in Joomla. Als ik een nieuw artikel toevoeg dan komt de video op de pagina maar toch niet in de header? Het idee komt van deze pagina: www.efteling.com/nl/park/events/winter-efteling Hier zie je een header video met tekst eroverheen. Alvast dank voor een reactie.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
29 okt 2020 16:45 #21937 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Header video, welke extensie?
Dit kan een oplossing zijn:
filmpje
Discussie gesloten.
  • Arjan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
30 okt 2020 07:50 #21946 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Header video, welke extensie?
Beste Patrick Smits dankjewel voor je antwoord. Het plaatsen van een video in een artikel lukt zonder problemen, Het gaat echter om het toevoegen van een video vanuit youtube/vimeo in de headerbalk. Zoals het filmpje van de winterefteling in mijn eerdere reactie op forumlid Rondeb. Dank voor een reactie.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
30 okt 2020 09:00 #21951 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Header video, welke extensie?
Als je de video in de module die Ron noemt zet en vervolgens deze module in de header zet dan is het toch zoals jij wilt?
Ik plaats video's op de volgende manier via sourcerer in een artikel (af aangepaste HTML module):
Code:
{source} <!-- You can place html anywhere within the source tags --> <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/Nm2Op0tO54A" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> {/source}

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena