mobile Joomla (extensie)

  • Frank01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Meer
15 nov 2019 13:53 #20337 door Frank01
mobile Joomla (extensie) werd gestart door Frank01
Hallo allemaal,

Mijn website gebruikt het template Favourite van producent: "FavThemes"m deze is volledig responsive, heeft het dan nog zin om een extensie "mobile joomla" te installeren? Volgens de beschrijving zou deze extensie het laden van de website versnellen in mobiele apparatuur zoals smartphone, tablet, ect...

Weet iemand hoe dit zit?

Onderwerp is gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
19 nov 2019 13:04 #20353 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic mobile Joomla (extensie)
Op deze faq FAQ lees ik Mobile Joomla! can also optimize 3rd party responsive templates. De documentatie is voor joomla 2.5 zag ik, maar het schijnt voor joomla 3 ook te werken volgens de JED. Maar er zijn meer mogelijkheden om de mobile én desktop weergave te optimaliseren zoals JCHPro en JotCache.

Een andere zeer specifieke mobile weergave die ik kan aanbevelen is de extensie plugin wbAmp. Niet voor de gehele website, maar specifieke pagina's. Zo'n beetje alles wordt dan gestript. Je webdesigner zal verbaasd zijn :o Maar het heeft een doel: Die pagina's kunnen (dus geen garantie) door google worden gewaardeerd met een hogere ranking. Zodra men doorklikt komt men op de oorspronkelijke responsive site. Althans dat is het idee. wbAmp is ingewikkeld (vind ik), JCHPro en jotCache zijn makkelijker als het om optimalisatie gaat.
Onderwerp is gesloten.
  • Frank01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Meer
19 nov 2019 14:46 #20354 door Frank01
Beantwoord door Frank01 in topic mobile Joomla (extensie)
Bedankt voor de reactie!
Als ik het gelezen heb is het een gecompliceerd verhaal, op mijn site heb ik reeds JCH Pro en jotCache geïnstalleerd.
Het installeren van een extensie als "mobile joomla" heeft dan ook geen meerwaarde?

Groet, Frank
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
19 nov 2019 15:26 #20355 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic mobile Joomla (extensie)

Het installeren van een extensie als "mobile joomla" heeft dan ook geen meerwaarde?

Nee ik denk van niet bij een responsive template als je al gebruik maakt van JCH en JotCache. Het gaat elkaar in de weg zitten vermoed ik. Om het zeker te weten kun je het uitproberen, maar ik zou die moeite besparen. JCH Pro en jotcache kunnen wel goed samen is mijn ervaring.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena