Cron email verwerking configuratie RSTickets! Pro issue!

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 aug 2019 14:08 #19796 door
Hoi, ik heb een probleem t.a.v. cron job in RSTickets! Pro. Ik heb al diverse zaken uitgeprobeerd maar kom er niet uit. In afbeeldingen 1 tot en met 3 (zie bijlagen) kan je een voorbeeld zien van een cron job dat werkt. En de instellingen. Als ik in deze de gebruikersnaam en wachtwoord zou gaan aanpassen en uittesten dan werkt die cronjob niet meer. Als ik oude gebruikersnaam en oude wachtwoord weer invoer dan wederom foutmelding (zie bijlagen). Met de gebruikersnaam en wachtwoord kan je wel de mailbox openen. En lijkt er verder niks mee te zijn. Wel moet ik er bij vertellen dat deze zijn aangemaakt in mijdomein.nl en dat we de laatste tijd alleen problemen ondervinden vanwege steeds strenger wordende beveiligingseisen. Toch is het raar dat een gebruikersnaam en wachtwoord eerst wel werkte en dan opeens niet meer.

Hebben jullie een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Bij voorbaat dank!

Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • pe7er
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Peter ondersteunt als Joomla Specialist sinds 2005 bedrijven en organisaties met Joomla websites. Pe
Meer
21 aug 2019 14:44 #19797 door pe7er
Ik begrijp niet precies hoe je jouw site hebt ingeregeld, dus ik deel jouw verhaal op in cronjob / e-mail afhandeling:

Cronjob
Een cronjob (of crontab) is een achtergrond proces op de server dat op ingestelde tijden commando's (of scripts) kan uitvoeren. Zo'n cronjob stel je op de server in op de command line mbv het commando "crontab". Bij sommige hosting partijen kun je dergelijke cronjobs via het hosting pannel aanmaken/beheren. Bij het instellen van zo'n cronjob heb je alleen een login + wachtwoord nodig om in te loggen, niet voor het laten uitvoeren van de cronjobs, want dat gebeurd vanaf de server.
Hoe heb je de cronjobs op de server ingeregeld?

Mailbox
Met jouw gebruikersnaam en wachtwoord kan je wel de mailbox openen.
Hoe? Via webmail van de provider?

Als je een connectie wilt opbouwen met een mail server (versturen van mail via SMTP of mail ophalen via POP3 of IMAP), dan dien je daarbij een poort te configureren. De verbinding via sommige poorten gaat via "plain text" (onbeveiligde platte tekst), STARTTLS ("Opportunistic TLS") of SSL/TLS (encryptie te vergelijken met https:// ).

Indien je vanaf de webmail wel bij je mailbox kunt, maar niet via een applicatie op jouw webserver, dan kan het zijn dat jouw hosting partij bepaalde protocollen of poorten niet toestaat.

Gebruik je de juiste email settings mbt e-mail ophaal protocol (POP3 of IMAP), en de juiste poort?

Peter Martin, Gecertificeerd Joomla Administrator en Joomla specialist uit Nijmegen
db8.nl - Joomla
Onderwerp is gesloten.
  • Bavnevda
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 aug 2019 15:03 #19798 door Bavnevda
Hoi, ik ben bekend met de omgeving van de vraagsteller. Probleem zit niet in Joomla of de afhandeling van de cronjobs door RSTickets, maar in de beveiligingsinstellingen van de mail bij Mijn Domein. Het advies is indertijd geweest een eigen mailserver te gaan hosten of elders de Joomla site te hosten waarbij je geen gebruik maakt van de Mijn Domein mailservers. Daar ligt de oplossing.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 aug 2019 06:54 #19803 door

Hoi, ik ben bekend met de omgeving van de vraagsteller. Probleem zit niet in Joomla of de afhandeling van de cronjobs door RSTickets, maar in de beveiligingsinstellingen van de mail bij Mijn Domein. Het advies is indertijd geweest een eigen mailserver te gaan hosten of elders de Joomla site te hosten waarbij je geen gebruik maakt van de Mijn Domein mailservers. Daar ligt de oplossing.


Ha die Job,

Dus je zegt dat mijndomein het nu zo dicht gezet heeft dat bestaande emails nog wel gehandhaafd kunnen blijven maar zodra je het wachtwoord wijzigt desbetreffende email automatisch blokkeert omdat die als een nieuwe email ziet? Maar als je dan weer de oude gegevens handhaaft zou het dan toch eigenlijk weer moeten werken? Maar aan de andere kant verbaast me niks. Mijndomein is wel heel erg diep gegaan want de sync servers waren ook aangetast hierdoor. Dit hebben we gelukkig weten te fixen.

Ik ga dit voorleggen aan management. Bedankt voor je antwoord!
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 aug 2019 07:43 #19804 door
Dag pe7er,

Ik begrijp niet precies hoe je jouw site hebt ingeregeld, dus ik deel jouw verhaal op in cronjob / e-mail afhandeling:

Cronjob
Een cronjob (of crontab) is een achtergrond proces op de server dat op ingestelde tijden commando's (of scripts) kan uitvoeren. Zo'n cronjob stel je op de server in op de command line mbv het commando "crontab". Bij sommige hosting partijen kun je dergelijke cronjobs via het hosting pannel aanmaken/beheren. Bij het instellen van zo'n cronjob heb je alleen een login + wachtwoord nodig om in te loggen, niet voor het laten uitvoeren van de cronjobs, want dat gebeurd vanaf de server.
Hoe heb je de cronjobs op de server ingeregeld?


Die heb ik niet ingericht. Onlangs heb ik het functionele beheer overgenomen. Met de cronjobs of cron email configuratie heb ik tot nu weinig of tot geen problemen gehad. Wel t.a.v. het versturen van de tickets naar gebruikers of leveranciers. Dit dachten we opgelost te hebben door een eigen mailserver in te richten. We gebruiken de instellingen van deze mailserver i.p.v. die van mijndomein. En dit leek te werken totdat weer bepaalde meldingen (tickets) niet gemaild werden. Dit hebben we kunnen oplossen door bij de klant SPF record aan te passen. Dat nu ook de cron email configuratie voor problemen geeft is nieuw en erg frustrerend.

Mailbox
Met jouw gebruikersnaam en wachtwoord kan je wel de mailbox openen.
Hoe? Via webmail van de provider? (Ja, via de webmail van de provider (mijdomein.nl)

Als je een connectie wilt opbouwen met een mail server (versturen van mail via SMTP of mail ophalen via POP3 of IMAP), dan dien je daarbij een poort te configureren. De verbinding via sommige poorten gaat via "plain text" (onbeveiligde platte tekst), STARTTLS ("Opportunistic TLS") of SSL/TLS (encryptie te vergelijken met https:// ).

Indien je vanaf de webmail wel bij je mailbox kunt, maar niet via een applicatie op jouw webserver, dan kan het zijn dat jouw hosting partij bepaalde protocollen of poorten niet toestaat.

Gebruik je de juiste email settings mbt e-mail ophaal protocol (POP3 of IMAP), en de juiste poort?


Zie de instellingen in de bijlage. Wellicht dat die nog verder getweakt dienen te worden. Ik kan zelf helaas niet bij de mailserver om hier aanpassingen te doen. Dat zou ik moeten voorleggen aan de degene die hiervoor verantwoordelijk is. Al denk ik dat Job's voorstel om de emails te migreren naar een andere server de beste oplossing zal zijn. Alleen denk ik niet dat ze bij management dit gaan accepteren aangezien ze andere plannen blijken te hebben. Ik ga nog wel even proberen dit probleem voor te leggen aan mijdomein.nl.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je antwoord.





Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena