Ice megamenu en PHP 7.1 werkt niet *

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 feb 2019 13:10 #18986 door
Een jaar geleden gestart met nieuwe website www.wesseldekkerfotografie.nl . Template aangekocht bij TemplateMonster en door hun de basis website laten installeren. Momenteel draait de website op Joomla 3.9.3.

Al enige tijd krijg ik een bericht te zien in het controlepaneel:
We hebben gedetecteerd dat uw server gebruik maakt van PHP 7.0.29 welke verouderd is en niet langer officiële beveiligingsupdates van de ontwikkelaars ontvangt. Het Joomla! Project raadt aan uw site naar PHP 7.1 of hoger te upgraden welke tenminste tot 01-12-2019 beveiligingsupdates zal ontvangen.

Op de server geprobeerd om php in te stellen op 7.1 maar dan krijg ik een wit scherm met de volgende foutmelding:
Notice: Only variables should be assigned by reference in /home/vhosts/wesseldekkerfotografie.nl/httpdocs/modules/mod_icemegamenu/helper.php on line 272

Notice: Only variables should be assigned by reference in /home/vhosts/wesseldekkerfotografie.nl/httpdocs/modules/mod_icemegamenu/helper.php on line 109
Using $this when not in object context

De module Icemegamenu is dus de boosdoener en helaas wordt deze module niet meer ondersteund door ontwerper. Ik moet dus op zoek naar een ander menusysteem. Hoeft geen ingewikkeld menusysteem te zijn als het maar responsive is.

Na enig zoek werk kom ik bij swMenu www.swmenupro.com/downloads/swmenufree.html www.swmenupro.com/downloads/swmenufree.html
Hierbij heb ik de volgende vragen:
- Heeft iemand ervaring met swMenu ?
- Heeft iemand een betere suggestie voor een simpel responsive menusysteem ?
- Wat is het stappenschema om een ander menusysteem te installeren en werkend te krijgen ?
Zelf dacht ik aan
 swMenu downloaden en installeren
 Module nieuw aanmaken
 Module Icemegamenu deactiveren
 Hoofdmenu koppelen aan swMenu module.
 Indien nieuw menu operationeel php naar 7.1 => 7.3
Ik heb dit nooit eerder gedaan en ben bang dat is de boel om zeep helpt.

Wie weet raad ? Alvast bedankt,

Groeten,
Wessel
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
20 feb 2019 13:20 #18987 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Ice megamenu en PHP 7.1 werkt niet *
Hoi Wessel, de module zal geupdate moeten worden. Uit de onderstaande link begrijp ik dat de ontwikkelaar van deze module waarschijnlijk gestopt is. Het zou handig zijn dat templatemonster een alternatieve module gaat gebruiken die nog wel ondersteund wordt.

In ieder geval kan je in deze link nog een update vinden (via onze Franse vrienden)
forum.joomla.fr/forum/joomla-3-x/adminis...hp-7-1-or-7-2-update

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 feb 2019 13:36 #18988 door
Beantwoord door in topic Ice megamenu en PHP 7.1 werkt niet *
Hoi Hans,

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie en aangeboden oplossing. Update via de Franse vrienden uitgevoerd en nu draait de website op php 7.2.

Nogmaals bedankt !
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena