Google account en facturering door Google voor API vanaf juni

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 mei 2018 22:32 #16908 door
Ik krijg net een mail dat Google wil dat je een account aanmaakt waar ze het gebruik van Google maps willen factureren.
Nu heb ik voor diverse mensen een API key aangevraagd maar alles op mijn naam omdat zij daar bijna niet uitkomen. Nu met deze mail die meer van jullie ongetwijfeld hebben gehad veranderd de zaak. Nu wordt er pas gerekend boven een bepaald limiet maar toch..

Ik zit er hard aan te denken dat diegene waar ik een API key voor heb zelf een API key moeten aanvragen op een eigen account. Natuurlijk wil ik dat voor hen doen of daarmee helpen. Zo langzamerhand neem Google alles over en bepaald het internet en wat wij moeten doen.

Hoe lossen jullie dat op? (freelance/hobbyisten)
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
03 mei 2018 20:07 #16921 door Patrick
Ik heb altijd soortgelijke zaken direct op de naam van de klant gezet. Als aanvrager ben je namelijk altijd verantwoordelijk voor wat je afneemt. Dat dit vervolgens voor een derde is, is voor google (of welk ander partij) niet relevant. Ik vind dat je dit soort verantwoordelijkheden ook bij de klant moet hebben liggen. Geldt voor plugins, templates, mollie accounts, hosting, domeinregistratie ed.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena