Beeldslider met ongelijke beelden

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
16 feb 2018 21:16 #16359 door Wim
Beeldslider met ongelijke beelden werd gestart door Wim
Weet iemand een beeldslider waarmee je beelden van verschillende formaten kunt vertonen?
Ik heb er al een heleboel bekeken in de JED, maar voor zover ik kan zien (zonder ze allemaal te installeren), kun je altijd alleen maar beelden met gelijke aspect-ratio vertonen. Dus of allemaal staand of allemaal liggend of allemaal vierkant.

Ik kan natuurlijk elk beeld apart in een artikel zetten en dan een articleslider gebruiken, maar dat is nogal omslachtig (vooral voor de niet zo handige kennissen voor wie ik dit doe).

Dus: ongelijke beelden. Eventueel kies ik dan voor alles even hoog of even breed.
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
17 feb 2018 09:41 #16362 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Beeldslider met ongelijke beelden
Zover ik weet zijn alle sliders zo gebouwd dat ze de beelden tonen zoals ze zijn. Je zou dan een speciale slider module moeten bouwen, die dat mogelijk maakt. Technisch kan het dus wel, zolang de vergoting en verkleining, maar porpotioneel is.
Onderwerp is gesloten.
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 feb 2018 13:40 #16364 door
Beantwoord door in topic Beeldslider met ongelijke beelden
Yootheme's widgetkit al geprobeerd?
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
17 feb 2018 14:11 #16365 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Beeldslider met ongelijke beelden
@Patrick: '.. de beelden tonen zoals ze zijn'? Huh? Was dat maar waar, dat is juist wat ik wil. Maar ze persen de beelden helaas altijd in één bepaalde aspect ratio.

@Adje. Nee, nog niet geprobeerd.
Ik hou niet zo van Yootheme. Is die widgetkit ook in andere templates/frameworks in te passen? Die widget kit is geloof ik wel veelzijdig, maar een beetje overkill voor slechts één beeldslider.

Ik zie als enige optie om alle beelden met wit op te vullen tot ze vierkant zijn. Het gaat voorlopig om 15-20 beelden. Gaat het om meer, dan zou ik dat opvulklusje moeten zien te automatiseren.

Maar ik hou me aanbevolen voor een meer flexibele beeldslider/presentator.
Onderwerp is gesloten.
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 feb 2018 15:01 #16366 door
Beantwoord door in topic Beeldslider met ongelijke beelden
Vroeger hield ik ook van Yootheme maar sinds ze met youtheme-pro zijn begonnen is die liefde bekoeld. Allemaal dezelfde soort templates met een heel beperkt aantal module posities.
Maar goed. Ik gebruik nog steeds widgetkit 1 op verschillende sites. die hoeven niet perse van yootheme te zijn.
Je kunt foto's van verschillende afmeting gebruiken als je 'auto' gebruikt bij de instelling van het formaat.
Dat geeft wel een wat onrustig beeld. zie bijv. www.vriendenvandegorsselseheide.nl waar ik de plaatjes laat zien.
Widgetkit is inderdaad heel veelzijdig.
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
17 feb 2018 18:00 #16367 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Beeldslider met ongelijke beelden
Hallo Wim,

Met de opmerking: '.. de beelden tonen zoals ze zijn'?, doel ik op het feit dat je nu eenmaal niet staande en liggende beelden in 1 en dezelfde slider kunt verwerken. Het formaat van de beelden en het formaat van de slider die de beelden tonen zijn twee verschillende dingen. Over het algemeen zijn sliders liggend, daar passen inderdaad geen staande beelden in. met wat css-trukjes zou je het een en ander wat toonbaarder kunnen maken, maar wat jij expliciet wil, daar is in mijn ogen geen oplossing voor, anders dan dat je alle beelden hetzelfde maakt en staande beelden voorziet van een witte rand.

Groet,
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 feb 2018 18:49 #16370 door
Beantwoord door in topic Beeldslider met ongelijke beelden
Patrick, als je naar de eerder door mij genoemde site kijkt kun je zien dat het met widgetkit wel mogelijk is om staande, liggende en vierkante plaatjes kan laten zien.
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
18 feb 2018 06:52 #16372 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Beeldslider met ongelijke beelden
Adje, dat klopt, dat heb ik gezien, maar zoals ik de vraag lees wil de vraagsteller altijd een compleet, goed gevulde, slider hebben, waarbij het niet uitmaakt welk formaat beeld je in de slider zet. Maar misschien lees ik de vraag niet goed, dat kan ook.
Onderwerp is gesloten.
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 feb 2018 14:36 #16377 door
Beantwoord door in topic Beeldslider met ongelijke beelden
Op de eerder genoemde site is de widgetkit-slider niet meer zichtbaar (alleen polaroid plaatjes)
Kijk op www.anovo.nl (mijn experimentele site) voor een aantal mogelijkheden
Ad
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena