Paginatie Hikashop niet te zien op mobiel (hidden-phone)

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
23 jan 2018 05:20 #16131 door Meander
Zoals het onderwerp al zegt: de paginatie van de product listing is niet te zien op mobiele devices.
Bij het inspecteren zie ik wel dat het de class hidden-phone heeft, maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan veranderen.
Op de site en forum van Hikashop zelf kan ik er ook niets over vinden.
Het gaat om deze pagina (onderaan).

Misschien kan iemand mij in de juiste richting wijzen waar ik dit kan veranderen zodat de paginatie ook zichtbaar is op mobiele devices?

Alvast bedankt.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Margriet
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 jan 2018 08:04 #16133 door Margriet
Zo te zien heb je zelf de pijltjes verborgen ;)
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
23 jan 2018 08:20 #16134 door Meander

Zo te zien heb je zelf de pijltjes verborgen ;)


Daar had ik ook al naar gekeken Margriet, en ik heb inderdaad zelf die limit uitgeschakeld (x-aantal artikelen per pagina, zie afb.), maar aan de paginatie daaronder (pagina 1, 2, etc.) heb ik volgens mij niets veranderd.
Of bedoel je dat niet?
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
24 jan 2018 05:57 #16139 door Patrick
Wat Margriet al aangeeft, je zou het ergens moeten kunnen instellen in jouw template of in hikashop, maar waar precies zou ik niet weten.

Je kunt eventueel met onderstaande css-code de instellingen proberen te wijzigingen.

Zet onderstaande code eens in de custom.css (kan ook anders heten, ligt aan template):
Code:
.pagination ul > li { display: inline !important; padding:5px; } [class^="icon-"], [class*=" icon-"] { display: inline-block !important; padding:5px; }

Misschien moet je nog wat spelen met de instellingen, maar zover ik kan zien komt het dan weer tevoorschijn.
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
25 jan 2018 06:26 #16140 door Meander
Dank je wel Patrick, dit werkt inderdaad.
Alleen heb ik nu 3 hamburgers naast elkaar als menu, en op de mobiel breek de paginatie.
Het schoot mij te binnen dat ik het misschien ook nog in de Hika weergaves/vieuws kan veranderen.
Daar ga ik ook nog even mee bezig, en kom er nog op terug.

Hika is lastig wat dat betreft want het maakt ook veel gebruik van de Joomla core, dus dat is met sommige dingen altijd even uitzoeken of het nu van Hika is, of dat je in de Joomla core zelf moet zoeken.
Onderwerp is gesloten.
  • Margriet
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 jan 2018 08:25 #16141 door Margriet
Je maakt het jezelf lastig door conflicterende en soms foute definities op de nemen in je custom.css en user.css (waarom je er twee hebt is me ook een raadsel overigens). Maak beide bestanden leeg en begin (in het juiste bestand) stap voor stap met je aanpassingen en controleer het effect tussendoor. Je hebt bijvoorbeeld je icons zelf op niet tonen gezet (zoals ik als eerder aangaf) en nu krijg je van Patrick (deels terecht) weer de tip om ze op tonen te zetten.
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
26 jan 2018 04:51 #16151 door Meander

Je maakt het jezelf lastig door conflicterende en soms foute definities op de nemen in je custom.css en user.css (waarom je er twee hebt is me ook een raadsel overigens).


Dat ik er twee heb komt door een van jouw eigen antwoorden, die ik overigens niet altijd even vriendelijk vind, maar dat terzijde.
In dit topic geef jij namelijk aan dat er een user.css in Protostar moet zitten, en dat deed het bij mij dus niet.
Daardoor had ik er tegen beter weten in een user.css bij aangemaakt waar ik in eerste instantie mijn css in had geplaatst.
Later werkte de custom.css weer gewoon, en ik had er niet meer aan gedacht om de user.css er weer uit te halen.

Overigens heb ik een paar weken geleden een nieuwe Joomla installatie voor iemand gedaan, en ik haal daarbij altijd de nieuwste versie van de download site. Ik heb er toen nog extra op gelet, maar ook daar stond geen user.css in.
En hoe je de custom.css dan noemt maakt niets uit, of het nu user of custom is. Zolang je hem maar naar het goede pad verwijst.
Voor zover ik weet kun je er wel 20 verschillende custom css files met verschillende namen in hebben staan, maar die doen verder niets (confilcterends) zolang je er niet naar verwijst.
Maar goed, ze waren overbodig, dus ik heb ze verwijderd.

Dan even weer on-topic...

Ten eerste... wanneer je in Hikashop de paginatie verbegt, dan verbergt die alles, dus de x-aantal artikelen per pagina, en de pijltjes van volgende en vorige. Dus dat was voor mij geen optie omdat ik alleen de limit per pagina weg wilde hebben.
En de limit per pagina kun je niet apart uitschakelen.
In mijn css heb ik dus alleen de limit per pagina weg willen halen, en dat had dus niets met de css van de icons te maken zoals hierboven.

Ik ben er nu zelf achter gekomen waar het wel aan lag, en dat was dat ik vergeten was om de list-footer er voor weg te halen.
Code:
.list-footer .limit { display:none }

Ik heb dus nu alleen
Code:
.limit { display:none }

En nu werkt het goed.
Op de mobiel breekt hij hem ook niet meer, en krijg ik netjes de pijltje van volgende en vorige te zien, en op zowel mobiel als desktop ben ik de limit per pagina kwijt.

Het was dus eigenlijk heel wat simpels wat ik over het hoofd heb gezien, en ik hoefde er gelukkig niet mijn hele css bestand weer opnieuw voor op te bouwen ;)

.

Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
26 jan 2018 05:41 #16152 door Patrick
Hallo Meander,

Fijn dat het met hulp gelukt is om het probleem op te lossen.

Het oplossen van problemen als deze blijkt vaak lastig. We proberen eerst zelf een oplossing te vinden voor een probleem en gaan van alles proberen. Als het dan niet lukt raakt men wel eens gefrustreerd (dat hebben we allemaal wel eens). Als men dan vervolgens met een geringe omschrijving om hulp op het forum vraagt zijn er altijd wel mensen die, geheel op vrijwillige basis, mee willen kijken, denken en zoeken naar een oplossing. Probeer in het vervolg over die frustratie heen te stappen en waardeer de inzet van vrijwilligers zoals Margriet. Ik heb haar antwoord een aantal malen nagelezen en ik zie daar niet echt iets vervelends in staan. Laten we respectvol met elkaar omgaan en waardeer de hulp die je (nogmaals) geheel vrijwillig krijgt aangeboden.

Veel joomla-plezier gewenst.
Patrick

Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
26 jan 2018 09:37 #16155 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Paginatie Hikashop niet te zien op mobiel (hidden-phone)
Waarom user.css en custom.css is simpel. Protostar heeft om specifieke redenen een user.css optie gekregen. Voorheen was het niet mogelijk om alle wijzigingen in een apart bestand op te slaan en moest altijd de core gehackt worden.

Andere template aanbieders boden al de mogelijkheid om via een custom.css alle aanpassingen apart op te slaan zodat er bij updates deze aanpassingen bewaard bleven.

Het staat mij bij dat omdat de externe templates custom.css gebruiken Protostar custom.css gebruikt om problemen te voorkomen, maar ik kan het mis hebben. Omdat je waarschijnlijk dit nooit hebt meegekregen kan dat verwarrend overkomen.

Verder, ik vind eerlijk gezegd het niet netjes dat je Patrick een sneer geeft. Als je dat bij mij als gebruiker zou doen is het voor mij dan in de toekomst heel simpel; "Heb je een vraag, succes er mee! Niet mijn probleem."

Ik ken Patrick als iemand die zijn best voor anderen doet om problemen op te lossen, zelf heb ik hem nog nooit betrapt op niet nette berichten.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
26 jan 2018 15:26 #16156 door Meander
@Patrick en Hans,

Als het over is gekomen alsof ik een sneer naar Patrick gaf dan biedt ik hierbij mijn excuses aan, want dit was niet mijn bedoeling.

Ik wordt juist altijd hartstikke goed geholpen op dit forum, en ik waardeer dat heel erg.
Maar wanneer ik dan antwoorden krijg die helemaal niet relevant zijn -zoals met die twee css bestanden waar ik al eerder commentaar op heb gehad terwijl er nu eenmaal geen user.css in de template zat- dan kan ik daar ook niets mee.

Maar nogmaals, het was absoluut niet om Patrick bedoeld, en wanneer dat zo is overgekomen dat spijt mij dat heel erg.

Om dan toch nog even op die user.css terug te komen...
Ik weet dat het er inderdaad een keer standaard heeft ingezeten.
Maar toen ik op mijn eigen domein een nieuwe Joomla installatie deed stond het niet meer bij de CSS bestanden, dus vandaar dat ik zelf toen een custom.css heb aangemaakt die ik heb aangewezen in de index.php.
In het andere topic waar ik het hierboven over had staat ook wel dat ik ook meende dat er nu standaard een user.css in zat, maar dat het dat nu niet deed bij mij.
Maar aangezien ik wel eens vaker te druk ben dacht ik in eerste instantie dat ik hem misschien wel zelf per ongeluk verwijderd had.

Totdat ik vorige maand een nieuwe Joomla installatie voor iemand anders moest doen.
Ik heb er toen nog speciaal op gelet of er nu wel of geen user.css in Protostar zat, maar ook in deze stond het niet (meer) in (zie afbeelding waarbij ik zelf weer een custom.css heb moeten maken.

Het is dus niet dat ik eigenwijs wil zijn, maar ook al heb ik de laatste Joomla versie nog op mijn pc staan, dan haal ik bij een schone installatie alsnog altijd de nieuwste van de download site. Dus daar kan het niet aan liggen.
Maar als er geen user.css in staat dan houdt het voor mij ook op, en dan wil ik op mijn beurt ook niet het gevoel krijgen alsof ik een dom wicht ben die er geen verstand van heeft, of dat ik er om lieg.

Ik wil er verder ook niet over in discussie gaan, want in het geval van dit topic was het gewoon een domme fout van mij die ik over het hoofd gezien heb. En ik had dat van Patrick ook wel geprobeerd, maar ook dat was niet wat ik bedoelde.
Dat wil niet zeggen dat ik zijn moeite dan niet waardeer, integendeel.

@Patrick, ik hoop niet dat dit voor jou een reden is om mij de volgende keer niet meer te helpen, want het ging echt niet om jou, en ik stel jouw hulp altijd erg op prijs.

Ik hoop dat ik het hierbij heb rechtgezet.

.


Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena