Evenement registratie

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 jan 2018 12:57 #15944 door
Evenement registratie werd gestart door
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een component of een manier om het volgende te realiseren, misschien kan iemand mij helpen.
- voor een sportvereniging kan de jeugd zich inschrijven voor enkele vooraf ingegeven wedstrijden
- het kind (lees: ouder) dient zich te registreren in het systeem
- er zijn meerdere kinderen per gezin (per e-mailadres), dus het zou fijn zijn dat óf er meerdere kinderen aan 1 registratie kunnen hangen, óf dat de ouder de kinderen registreert met hun unieke lidmaatschapsnummer
- afhankelijk van bovenstaand punt dient de ouder in te loggen met óf e-mailadres óf uniek lidmaatschapsnummer
- vervolgens kan de ouder het kind inschrijven voor de wedstrijden

Eventuele extra optie:
- de jeugd wordt ingedeeld in (jaarlijkse) categorieën en deze categorieën bepalen op welke zwaarte/afstand te jeugd ingeschreven dienen te worden. Het zou fijn zijn dat of geautomatiseerd, of met een simpele handeling eenmaal per jaar alle jeugdleden 1 categorie hoger komen
- de ouder kan per wedstrijd aangeven of het kind vervoer heeft naar de wedstrijd of nog vervoer nodig heeft

Alvast bedankt voor het meedenken!

Onderwerp is gesloten.
  • Bavnevda
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 jan 2018 13:01 #15945 door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic Evenement registratie
RSJoomla heeft een component gemaakt met de naam RSevents ( www.rsjoomla.com/joomla-extensions/joomla-events.html ). Ik gebruik dit component zelf niet dus kan niet beoordelen of het doet wat jouw eisen/wensen zijn. Ik gebruik wel twee andere componenten van RSJoomla en die vind ik van hoge kwaliteit. De moeite waard dus om te gaan bekijken. Succes!
Onderwerp is gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
05 jan 2018 12:17 #15951 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Evenement registratie
Ook een goede optie van RSJoomla: RS forms.. want wat jij wil kan toch gewoon met een formulier?
Van enkele opties die je noemt maak je dan mooie dropdowns... Resultaat komt als email naar iemand te en is te downloaden als csv of xlsx.. Handig lijkt mij..

Succes

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 jan 2018 14:36 #15989 door
Beantwoord door in topic Evenement registratie
Excuses voor late reactie, de griep heeft me te pakken gehad. Bedankt voor het meedenken en jullie reacties!

@bavnevda: ik heb ernaar gekeken en met de demo gespeeld, helaas is dit 'm niet voor de volle 100%. Wel een zeer goede en uitgebreide tool.
@Ton: Ik heb de meest basale opties genoemd, waardoor het niet met allerlei losse formulieren op te lossen is en het handig is dat het echt om een managementsysteem met gebruikersbeheer gaat.

Inmiddels neigen we naar het ontwikkelen van een eigen maatwerksysteem, gezien onze eigen organisatie/bestuur toch echt 100% functionaliteiten wil.
Onderwerp is gesloten.
  • Eric Beernink
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • [url=https://www.insitevision.nl]www.insitevision.nl[/url] voor een website die past bij uw wensen!
Meer
12 jan 2018 17:36 #15997 door Eric Beernink
Beantwoord door Eric Beernink in topic Evenement registratie
Wat je wilt is te maken / bouwen met Fabrik . Het is echter geen klik en klaar component, je zult je er wel in moeten verdiepen maar dan kun je echt mooie dingen bouwen.

Een voordeel van een (ondersteunde) extensie zoals Fabrik boven maatwerk is dat je deze up-to-date kunt houden (wat van belang is vanuit beveiliging perspectief en de compatibiliteit met Joomla). Dit is met maatwerk extensies soms wat ingewikkelder en kosten intensiever.
Onderwerp is gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
12 jan 2018 18:20 #15998 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Evenement registratie
Ook goed idee Fabrik!

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 jan 2018 15:42 #16057 door
Beantwoord door in topic Evenement registratie
Top, thanks. Ik ga eens in Fabrik duiken!
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
19 jan 2018 05:33 #16062 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Evenement registratie
Aangezien het niet gaat over het ontwikkelen van een nieuwe extensie verplaatst ik dit topic even naar 3rd party.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena