een plugin die regellengte regelt?

  • suusfish
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • .
Meer
26 okt 2017 13:28 #15438 door suusfish
een plugin die regellengte regelt? werd gestart door suusfish
Bij het laten zien van de vernieuwde website (die nog in bouw fase is) werd ik gewezen op de regellengte van een zin. De nieuwe layout is veel breder dan de oude waardoor de regellengte langer doorloopt. Om een zin goed te kunnen lezen werd mij aangeraden niet meer dan 45-60 karakters te gebruiken. De website heeft nogal veel pagina's dus bijna ondoenlijk om alle pagina's af te gaan en de regels handmatig af te breken. Is er een plugin die dat voor me kan doen? of een css truc? Na het vele zoeken en niets kunnen vinden richt ik me maar tot jullie in de hoop dat jullie wel iets weten.
Onderwerp is gesloten.
  • Bavnevda
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 okt 2017 13:56 #15440 door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic een plugin die regellengte regelt?
Hoi, ik vond dit: docs.joomla.org/API16:JHtmlString/truncate en dit www.samontheweb.co.uk/how-to-limit-numbe...he-joomla-framework/ . Truncate is het zoekwoord dat je nodig hebt om in de juiste context te zoeken. Ik hoor graag of het hier mee lukt, groet, Job
Onderwerp is gesloten.
  • suusfish
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • .
Meer
26 okt 2017 15:31 #15444 door suusfish
Beantwoord door suusfish in topic een plugin die regellengte regelt?
een snelle blik geeft mij het idee dat je hiermee een lees meer link genereert?

wat ik bedoel is dat de zin op de volgende regel door gaat.
Onderwerp is gesloten.
  • Margriet
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 okt 2017 17:35 #15448 door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic een plugin die regellengte regelt?
En dan? Dan krijg je een witruimte rechts van je tekst. Ik zou eerder sidebars met modules gebruiken of je font-size vergroten.
Onderwerp is gesloten.
  • suusfish
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • .
Meer
26 okt 2017 21:22 #15452 door suusfish
Beantwoord door suusfish in topic een plugin die regellengte regelt?
Iets in die strekking zei ik ook, maar ik kreeg als antwoord : "wees niet bang voor de witruimte".

Mensen zouden bij te veel karakters/ te lange regellengte de volgende regel niet goed kunnen vinden en daardoor meer moeite hebben om de tekst te lezen.

Aan de rechterkant zit al wel een sidebar.

Tja als er niks voor is dan houdt ik het lekker zo!
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
27 okt 2017 04:44 #15454 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic een plugin die regellengte regelt?
Even uit nieuwsgierigheid, in welke hoedanigheid vind dit plaats? Is dit een website die je voor een opdrachtgever maakt of is het er eentje van je zelf?

Als ik één regel van dit forum tel zit ik op 138 tekens inclusief spaties. Zelf vind ik dit heel goed leesbaar, juist bij smalle artikelen vind ik het zelf niet mooi en lekker lezen als het artikel daardoor juist weer heel lang is. Dan moet ik weer omlaag scrollen. Daarbij, ik zit nu op een 24" monitor, als je artikel maar 45-60 tekens breed is en de pagina voor de rest veel witruimte bevat ziet het er volgens mij niet echt mooi uit. Maar daar zou ik dan een voorbeeld voor moeten zien natuurlijk. ;)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • suusfish
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • .
Meer
27 okt 2017 08:40 #15456 door suusfish
Beantwoord door suusfish in topic een plugin die regellengte regelt?
Hoi Hans,

Het is de website die ik voor Stichting Stomaatje maak. Vrijwilligers werk.

Ik had het gevoel zelf al, maar nu ik de reacties hier lees laat ik het lekker.
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
28 okt 2017 15:01 #15473 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic een plugin die regellengte regelt?
Je zou de container waar het artikel inzit kunnen versmallen en dan is dit geldig voor heel de site. Zoals een ieder al aangegeven heeft, wat maakt het uit. Laat de mensen die er last van hebben zijn/haar browser-venster kleiner maken, als de site responsive is, dan krijgen ze vanzelf goed uitgelijnde tekst ;-)
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena