automatisch optellend veld in RSForm

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 okt 2017 08:18 #15431 door
ik gebruik rsform pro voor de aanmeldingen/inschrijven van een cursus.
Alles werkt perfekt en ik ben blij met rsform.
Maar nu hebben de ontvangers (= de stichting die de cursussen geeft) een vraag of er een inschrijfnummer bij kan.
Automatisch gegenereert. Dit zou voor hen het uitzoeken welke machtiging bij welke inschrijving hoort enorm vergemakkelijken.
Ik dacht zelf aan een "hidden veld" met een attribuut: 2017 + 1(automatisch optellend).

Zit ik hier mee goed of zijn er makkelijkere/betere opties binnen rsform?

Wie weet het antwoord?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Onderwerp is gesloten.
  • Bavnevda
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 okt 2017 08:26 #15432 door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic automatisch optellend veld in RSForm
RS Form! Pro heeft ook een functie "berekeningen". In het formulier kijk je onder 'eigenschappen" en dan links "Extra's". Daar kun je instellen dat bepaalde berekeningen worden gemaakt in je formulier. Ik heb deze functie zelf nooit gebruikt, dus ik weer ook niet exact hoe het werkt. Ik zie wel deze link: www.rsjoomla.com/support/documentation/r...rm-calculations.html . Daar kun je eens naar kijken.

Ik vind je eigen oplossing trouwens ook wel aardig, voor zover je deze werkbaar krijgt. Ik ben benieuwd naar het resultaat! Succes, Job
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 okt 2017 09:45 #15457 door
Beantwoord door in topic automatisch optellend veld in RSForm
Ik heb de vraag ook bij de supportdesk neergelegd.
Zij kwamen met de volgende oplossing, maar wisten ook niet zeker of het was wat ik bedoelde.

You can try achieving your scenario by adding a Support Ticket field to your form. This allows you to generate a random sequence which can be later used in order to identify the form submission:

www.rsjoomla.com/support/documentation/r.../support-ticket.html

En het werkt!!!
Dit was precies wat ik wilde.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena