Google maps afbeelding met "mijn locatie" in RSForms

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 okt 2017 11:08 #15267 door
Ik gebruik RSFormsPro voor het genereren van formulieren. Nu wil ik dat als een gebruiker een formulier opent er een Google maps afbeelding getoond wordt waarin de locatie van de melder getoond wordt op de kaart.

In RSForms zit een functie om Google maps weer te geven; echter dat gaat op basis van harde coördinaten en is dus absoluut. Wat ik wil is relatief, dus ben ik in Groningen, dan wordt mijn locatie in Groningen getoond en ben ik in Hilversum etc.

Google zelf brengt me al een eind op weg met de API en het stuk javascript dat hier staat: developers.google.com/maps/documentation/javascript/geolocation

Ik krijg het echter niet voor elkaar om dit netjes getoond te krijgen in RSForms. Wie heeft er suggesties die ik kan uitproberen?

Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
13 okt 2017 05:16 #15277 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Google maps afbeelding met "mijn locatie" in RSForms
Dan kan je toch ook een aangepaste html module maken en deze tonen wanneer je wil, waarom invoegen in een rsform formulier? Zou makkelijk zijn als je even een link deelt dat er iemand kan meekijken.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 okt 2017 06:23 #15279 door
Hoi Patrick, goeie suggestie, had ik niet aan gedacht. Ga ik uitproberen. In combinatie met Modules Anywhere van Regular Labs zou dat moeten lukken.

Reden waarom ik het kaartje en de locatiegegevens in een formulier wil hebben, is omdat ik die locatie data mee wil sturen met het ingestuurde formulier.

Ik zal de resultaten hier posten.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 okt 2017 15:18 #15286 door
Nou, even behoorlijk zitten puzzelen, maar ik krijg de javascript code niet getoond in een Joomla artikel. HTML module gemaakt en getest. Met een simpel stukje tekst wordt dat keurig in een pagina getoond. Als ik vervolgens het bijgevoegde script er in kopieer dan gebeurt er niets. Ik heb mijn editor zo ingesteld dat javascript getoond mag worden. Wat zie ik over het hoofd?
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
13 okt 2017 16:24 #15287 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Google maps afbeelding met "mijn locatie" in RSForms
De javascript wordt door de editor eruit gegooid, vandaar dat het niet werkt.

Je kan dit oplossen door sourcerer van regular labs te gebruiken.

link

Misschien kun je proberen om de code in de html van het formulier te zetten, dan heb je geen last van je editor. Moet je niet vergeten om de autogenerate mode van RSForms pro uit te zetten.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 okt 2017 19:31 #15300 door
Ik had sourcerer al gebruikt. In het verleden al ervaren dat bepaalde code door de Joomla editor(s) wordt gestript.
Wat heb ik gedaan?
1. de Google maps code in een html module in Joomla gezet met behulp van Sourcerer, zowel binnen de html tags als binnen de javascript tags (niet gelijktijdig)
2. met behulp van Modules Anywhere van RegularLabs de module in een artikel geplaatst
3. artikel gekoppeld aan een menukeuze
4. artikel aangeroepen via menukeuze

Resultaat is 0. Het resultaat van de code wordt niet getoond. Als ik andere javascript code plaats binnen de html module om te testen of de module werkt, dan wordt het resultaat wel getoond. Mijn voorlopige conclusie is dan dat de javascript code uit developers.google.com/maps/documentation/javascript/geolocation niet in een Joomla omgeving werkt helaas...
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena