e-id integratie? (inloggen via e-ID) *

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jun 2017 07:22 #13562 door
Hallo Joomla-kenners,

Ik vroeg me iets af (door vraag van een klant). Is het gemakkelijk om e-id te integreren in een Joomlawebsite? Ik vind er namelijk bagger weinig informatie over. Het lijkt me ook niet zo'n evidente opdracht.

Alvast bedankt voor feedback!
grtz
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
27 jun 2017 07:38 #13563 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic e-id integratie? (inloggen via e-ID) *
Bedoel je dit met e-ID?

De eID is de elektronische identiteitskaart van de Belgen. De identiteitskaart is het bewijs dat u ingeschreven bent in het rijksregister (externe link) van de natuurlijke personen.

Met de eID kunt u:

  • zich identificeren om uw identiteit, nationaliteit, leeftijd… te bewijzen
  • zich authenticeren om uw identiteit, nationaliteit, leeftijd… op elektronische wijze te bewijzen
  • als meerderjarig persoon elektronisch tekenen. Een elektronische handtekening heeft dezelfde juridische waarde als een handgeschreven handtekening.


Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jun 2017 07:48 #13565 door
Beantwoord door in topic e-id integratie? (inloggen via e-ID) *
Inderdaad; dat bedoel ik.
Ik heb een klant die wenst via e-ID in te loggen.
Daarom ben ik aan het uitzoeken of dit vlot integreerbaar is bovenop de Joomla-login.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
27 jun 2017 07:56 #13566 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic e-id integratie? (inloggen via e-ID) *
Bedankt voor de extra informatie, ik heb je topictitel hiermee even aangevuld om het direct duidelijk te maken. Ook heb ik je topic verplaatst naar 3rd party extensies.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
29 jun 2017 04:12 #13577 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic e-id integratie? (inloggen via e-ID) *
Buiten de vraag om of het wel of niet gaat in joomla, vraag ik mij af of jouw klant dit mag. Je zou de database moeten verkrijgen met alle inloggegevens. Gezien het recht op privacy (fraudegevoeligheid) zie ik dat niet gebeuren. Ik zou eerst eens uitzoeken of het mag, denk dat het niet mag, waardoor je geen info over de koppeling kunt vinden.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 jul 2017 14:19 #13686 door
Beantwoord door in topic e-id integratie? (inloggen via e-ID) *
Laten we ervan uit gaan dat de klant dit mag.
Hoe kan ik dit dan integreren in het Joomlagebeuren (nl. via de mod_login?)
Als de e-id dan een xml response stuurt, hoe kan ik dan de loginmodule passeren? Ik neem aan via een controle op basis van de users?

thanks for feedback
grtz
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena