Op zoek naar een Q&A module

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 mei 2017 14:53 #13145 door
Op zoek naar een Q&A module werd gestart door
hallo,

ik ben op zoek naar een Q&A module die ook een contactform mogelijkheid heeft. Dus eerst een aantal vragen en antwoorden tonen, voordat het form gebruikt kan worden.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Onderwerp is gesloten.
  • Bavnevda
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 mei 2017 15:01 #13146 door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic Op zoek naar een Q&A module
Probeer rsforms van rsjoomla eens. De betaalde versie heeft ieder geval de mogelijkheid voor conditionele velden. En dat is denk ik wat je nodig hebt.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 mei 2017 19:28 #13149 door
Beantwoord door in topic Op zoek naar een Q&A module
dank voor de snelle reactie!

bedoel je dat je met die conditionele velden een Q&A kan maken? Het liefst wil ik gebruikers antwoorden tonen op basis van de vragen die zij stellen. Als voorbeeld, een gebruiker stelt de vraag 'ik weet mijn inlognaam niet meer'. Het getoonde antwoord zou dan dit moeten zijn: 'neem hiervoor contact op met je bestuur'. kan rsjoomla dat?
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
31 mei 2017 04:45 #13153 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Op zoek naar een Q&A module
Ik zou dit lekker zelf doen, dus eerst een aantal meest gestelde vragen tonen en als men daar op klikt de antwoorden en als de vraag er niet bijstaat doorverwijzen naar het formulier. Met vragen door gebruikers ben je zo afhankelijk van hoe de vraag gesteld wordt en wat je dan terugkrijgt. Voorbeeld: 'ik weet mijn inlognaam niet meer', kun je ook omschrijven "kan niet inloggen', 'inlog werkt niet' etc... deze zou je dan allemaal in een database moeten hebben omschreven.

Als voorbeeld deze link
Ik zou het zo oplossen als bv een hostnet het doet. Je kunt deze zelf voeden met vragen die veel voorkomen.
Onderwerp is gesloten.
  • Bavnevda
  • Bezoeker
  • Bezoeker
31 mei 2017 05:59 #13154 door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic Op zoek naar een Q&A module

dank voor de snelle reactie!

bedoel je dat je met die conditionele velden een Q&A kan maken? Het liefst wil ik gebruikers antwoorden tonen op basis van de vragen die zij stellen. Als voorbeeld, een gebruiker stelt de vraag 'ik weet mijn inlognaam niet meer'. Het getoonde antwoord zou dan dit moeten zijn: 'neem hiervoor contact op met je bestuur'. kan rsjoomla dat?


Als dat is wat je wilt dan zou ik inderdaad de suggestie van Patrick hierboven overnemen en een soort van FAQ maken. Een andere mogelijkheid is het ontwikkelen van een 'kennisbank', waarbij op basis van termen uit de vraag bepaalde voorgeformuleerde antwoorden naar voren komen. Dit zie je wel gebruikt worden in ticketingsystemen voor helpdesks. Ik weet daar voor Joomla echter niet een eenvoudig te gebruiken module voor. Succes!
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 jun 2017 08:18 #13166 door
Beantwoord door in topic Op zoek naar een Q&A module
bedankt voor alle reacties. Ik ben daarmee goed op weg geholpen.
Kennen jullie modules die een Q & A kunnen aanbieden op de manier zoals Hostnet dat doet? Dus bij het klikken het uitklappen van het antwoord?
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 jun 2017 08:36 #13168 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Op zoek naar een Q&A module
Hallo,
Kijk eens of zoiets als deze werkt
denk zoiets
PS,
Dat uitklappen heet volgens mij arccordion
en misschien kan je het dus ook gewoon met zo plug-in doen met je eigen joomla artikelen
Voorbeeld accordion

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
02 jun 2017 04:37 #13179 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Op zoek naar een Q&A module
Peter van Westen (regular Labs) heeft iets wat sliders heet.

Sliders - regular labs
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
02 jun 2017 04:45 #13180 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Op zoek naar een Q&A module
Hoi,

Om een Q&A middels een accordion te maken heb je geen extensie of module nodig, dit kan eenvoudig met UIKIT.
Zie voor een aantal voorbeelden hoe dit te doen: ifred.nl/joomla-handleidingen/uikit/uikit-accordion

Suc6,
Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 jun 2017 12:35 #13188 door
Beantwoord door in topic Op zoek naar een Q&A module
Nogmaals dank voor alle reacties en mogelijke opties. Ik vind de oplossingen van Regular Labs over het algemeen goede oplossingen. In dit geval ook en heb ik voor die optie gekozen. De gratis variant van Sliders voldoet prima aan mijn verwachtingen.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena