Class DPcalenderhelperlocation not found

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mei 2017 20:27 #13080 door
Bij aanklikken van een event in dpcalender op onze website www.vechtdalnatuur.nl krijg ik de volgende foutmelding:
Code:
Fatal error: Class 'DPCalendarHelperLocation' not found in D:\appdata\IIS\vhosts\natuurenmilieudevechtstreek.nl\httpdocs\templates\favourite\html\com_dpcalendar\event\default_header.php on line 39

In default_header.php staat:
Code:
$url .= '&location=' . urlencode(DPCalendarHelperLocation::format($event->locations));

Hoe kan ik dit oplossen? De fout is waarschijnlijk na een update ontstaan.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
25 mei 2017 21:12 #13081 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
Hoi Martien, ik heb even wat code tags toegevoegd aan je bericht.
Gebruik je de laatste versie van DPFields?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mei 2017 21:35 #13082 door
Beantwoord door in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
Beste Hans,
DPFields zegt mij niets, volgens mij gebruik ik dat niet.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
26 mei 2017 06:00 #13083 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
Ik denk dat je toch een update voor moet zoeken ik zie volgens mij op hun site
bij gratis versie een recente dus vergelijk anders even de versie nummers
De laatste versie

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 mei 2017 06:40 #13084 door
Beantwoord door in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
Bedankt Leen, Maar ik heb zowel van DPCalender als van Joomla de laatste versies in gebruik. Heb zojuist DPCalender voor de zekerheid nog een keer geïnstalleerd maar houd hetzelfde probleem.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
26 mei 2017 07:57 #13085 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
Het lijkt wel of hij de categorie of artikel niet kan vinden
Code:
http://natuurenmilieudevechtstreek.nl/index.php/activiteiten/ons-programma/28
zijn is het artikel in DPCalendar Manager: Activiteiten en of DPCalendar Manager: Kalenders nog wel goed in gecheckt
Verder valt mij op dat hij over nummers achter zet .
Staat soms Url herschrijven aan of uit ?
Ook zie ik in fout melding IIS staan kan het zijn dat dit in samenwerking met url herschrijven
misschien weer aangepast moet worden

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
26 mei 2017 08:39 #13087 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
Wat misschien ook nog kan zijn is dat de module die rechts staat (activiteiten programma)
is dat soms

DPCalendar aankomende activiteiten

? misschien niet goed meer ingesteld staat?
verder valt het me op als ik op jou website zo agenda items klikt en hij in de foutmelding valt hij meld
Code:
httpdocs\templates\favourite\html\com_dpcalendar\event\default_header.php on line 39
heb je soms een override gemaakt in template voor de calendar ?
misschien dat het daar dan ergens de oorzaak zit

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 mei 2017 09:43 #13088 door
Beantwoord door in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
hi there... same problem here and found whats wrong on my site... may it could help you too.

from Version DPCalendar-Free_5_6_7 to Version DPCalendar-Free_6_x they removed some preloaders in file administrator/components/com_dpcalendar/helpers/dpcalendar.php on line 14. See screenshots attached...

include the missing lines from the old file solves the problem for me.
Code:
JLoader::import('joomla.application.component.helper'); JLoader::import('joomla.application.categories'); JLoader::import('joomla.environment.browser'); JLoader::import('joomla.filesystem.file'); JLoader::import('joomla.filesystem.folder'); JLoader::register('DPCalendarHelperIcal', JPATH_ADMINISTRATOR . '/components/com_dpcalendar/helpers/ical.php'); JLoader::register('DPCalendarHelperLocation', JPATH_ADMINISTRATOR . '/components/com_dpcalendar/helpers/location.php'); JLoader::register('DPCalendarHelperBooking', JPATH_ADMINISTRATOR . '/components/com_dpcalendar/helpers/booking.php');
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 mei 2017 10:31 #13089 door
Beantwoord door in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
Hallo Matthias,
Including the old lines seems to solve the problem. Now I see e strange header but that's a minor problem.
I'm not sure what will happen after an updatu but for now it is OK. Thank you all!
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 mei 2017 10:47 #13090 door
Beantwoord door in topic Class DPcalenderhelperlocation not found
ah... now I see you make an html overide like me... so you can revert the previous changes and simply add the following lines to the beginning of your default_header.php
Code:
defined('_JEXEC') or die(); JLoader::import('components.com_dpcalendar.helpers.dpcalendar', JPATH_ADMINISTRATOR); if (! class_exists('DPCalendarHelper')){ return; } JLoader::register('DPCalendarHelperIcal', JPATH_ADMINISTRATOR . '/components/com_dpcalendar/helpers/ical.php'); JLoader::register('DPCalendarHelperLocation', JPATH_ADMINISTRATOR . '/components/com_dpcalendar/helpers/location.php'); JLoader::register('DPCalendarHelperBooking', JPATH_ADMINISTRATOR . '/components/com_dpcalendar/helpers/booking.php');

so your component is still updateable.

best regards
Matthias
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena