Interne linken in JCE werken niet meer

  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 feb 2017 13:54 #11747 door RdeWaal
Interne linken in JCE werken niet meer werd gestart door RdeWaal
L.s.,
Op onverklaarbare redenen werken interne linken in JCE niet meer.
Als ik in een artikel een link plaats naar een contactpersoon wordt onderstaande link gemaakt:
index.php?option=com_contact&view=contact&id=30&catid=79&Itemid=101
In deze link is echter &Itemid=101 overbodig. Als ik handmatig dit gedeelte verwijder werkt de link wel goed.
Dit feit doet zich voor bij linken naar contacten, artikelen en menu's. Maar hoe ontstaat deze ongewenste toevoeging? En, nog belangrijker, hoe voorkom ik deze ongewenste toevoeging?
Met vriendelijk groet,
Ronald
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
08 feb 2017 19:17 #11750 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Interne linken in JCE werken niet meer
Misschien heb je hier wat aan.

Ze vermelden daar dat een artikel of artikel categorie niet aan een menu item is gekoppeld vandaar dat 101 er achter komt te staan.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen de goeie richting uit ;)

Succes ermee en ik hoor het wel.

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 feb 2017 19:59 #11752 door RdeWaal
Beantwoord door RdeWaal in topic Interne linken in JCE werken niet meer
Hallo Ron,
Nou moet ik zeggen dat de (artikel-)categorieën in de loop der jaren een allegaartje was geworden. Maar nadat ik daarin dezelfde structuur heb aangebracht het menu wordt nog steeds &Itemid=101 toegevoegd. Trouwens niet alleen bij linken naar artikelen maar ook bij linken naar contacten en menuopties. Ergo, ik ben er nog niet.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Onderwerp is gesloten.
  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2017 13:56 #11887 door RdeWaal
Beantwoord door RdeWaal in topic Interne linken in JCE werken niet meer
Beste mensen,
Nog steeds voegt JCE &Itemid=101 toe aan de link. Is er iemand die mij kan helpen om deze onnodige toevoeging te vermijden?
Bij voorbaat dank!
Mer vriendelijke groet,
Ronald
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 feb 2017 12:10 #11943 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Interne linken in JCE werken niet meer
Hallo Ronald,

zoals we weten verwijst 101 naar je home/menu item id.

Maak eens een nieuw menu item home zo dat je een nu id nr krijgt.
Het oude menu item (id 101) verwijder deze dan ook uit de prullenbak schoon je cache op van zowel site als browser.
Daarna opnieuw een interne link toevoegen in artikel en kijken of het opgelost is..... of dat het nieuwe home (id) wordt toegevoegd.

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 feb 2017 14:32 #11944 door RdeWaal
Beantwoord door RdeWaal in topic Interne linken in JCE werken niet meer
Hallo Ron,
101 verwijst inderdaad naar Home van het menu.
Ik heb gedaan wat jij voorstelde. De nieuwe 'Home' heeft id 555. De link die gemaakt wordt ziet er nu als volgt uit index.php?option=com_contact&view=contact&id=28&catid=79&Itemid=555. Maar het gaat nog steeds niet goed. Na gebruikmaking van de link kom ik op de homepagina van de website www.heiligethomas.nl . De module content-slider is dan zichtbaar en de Facebook-module links op het scherm is uitgeklapt. Onder de content-slider is wel het contact zichtbaar waarnaar in de link verwezen wordt.
Als ik nu ergens zou in kunnen stellen dat niet naar de homepagina wordt gegaan maar naar b.v. een pagina in het onzichtbare menu zouden we er zijn. Maar hoe kan ik dat regelen....
Met vriendelijke groet,
Ronald
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 mrt 2017 09:41 #11963 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Interne linken in JCE werken niet meer
Ron,
Ik heb eens wat testjes gedaan via een testsite met verschillende soorten interne links.
Ze werken allemaal perfect. De gegenereerde code met item id's zie je hieronder.
Vergelijk ze eens.
Ik gebruik JCE 2.6.8 en jooml;a! 3.6.5
Code:
<p>Dit is een testartikel om interne links te testen via JCE.</p> <p><a href="index.php?option=com_content&view=article&id=3:ledenlijst-poortzangers&catid=10:diverse-artikelen&Itemid=101" target="_blank" class="jcepopup">Link naar artikel</a></p> <p><a href="index.php?option=com_phocaguestbook&view=guestbook&cid=8&Itemid=157">Link naar menu</a>gastenboek</p> <p><a href="index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=101">Link naar Home page</a></p> <p><a href="images/afbeeldingen/Volendamse%20avond%202017/foto%202%20Tamara%20Tol%20200.jpg" target="_blank" class="jcepopup">Link naar foto</a></p>

Succes
Ed
Onderwerp is gesloten.
  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 mrt 2017 14:41 #12138 door RdeWaal
Beantwoord door RdeWaal in topic Interne linken in JCE werken niet meer
Beste mensen,
Ik probeer het nog maar een keer :( . Na uren zoeken, proberen, testen wil het mij nog steeds niet lukken om de linken goed te laten werken. Intussen ben ik er wel achter dat het niet zo zeer JCE is waar het probleem zit maar eerder de menustructuur. Bij een andere website wordt namelijk ook &Itemid=101 toegevoegd, maar daar is het verder geen probleem omdat de contactgegevens netjes op een leeg scherm komen. Bij www.heiligethomas.nl wordt het scherm vernacheld. De content-slider blijft staan en de Facebook-popup links op het scherm klapt open.
Ik heb zoals o.a. Ron heeft geopperd Home in het menu verwijderd en opnieuw toegevoegd. Werkte niet. Ook heb ik het menu op allerlei manieren aan zitten passen......zonder resultaat.
Ook heb ik het forum van JCE erop nagekeken. Daar wordt een aantal malen over dit probleem gesproken. Maar een oplossing heb ik daar niet kunnen vinden. Of was in ieder geval niet zichtbaar. Zelf kan ik daar niet posten omdat je dan eerste een 'Subscription' moet kopen. En ja, als geboren Zeeuw (uns bin zunich) heb ik dat tot nog toe nog maar niet gedaan :) .
Dus probeer ik het via dit forum nu maar een keer. Tot nog toe heeft hulp via dit forum mij altijd tot een oplossing gebracht.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena