RS Form voor Bestelformulier gebruiken?

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 nov 2014 19:15 #11050 door Gast
Hallo,

Ik wil graag net zoals op www.deversebakker.nl het bestelformulier maken. Ik heb dit nagevraagd waar deze persoon dit bestelformulier heeft gemaakt, maar hij had het in Wordpress gemaakt.
Kan ik dit ook met een extensie in Joomla maken?
Kan dit bijvoorbeeld met RS Form pro??
Of met welke extensie zou ik dit kunnen maken?
Alvast dank voor jullie antwoorden!!
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 nov 2014 19:15 #11051 door Gast
Beantwoord door Gast in topic RS Form voor Bestelformulier gebruiken?
In Joomla zijn verschillende formuliercomponenten, zoals Chronoforms en RSformPro, waar je dit mee kunt maken. Of als het helemaal maatwerk moet zijn, dan kun je eventueel ook een eigen component ervan (laten) maken, maar waarschijnlijk zoek je een al bestaand component.

Heb met RSform verschillende bestelformulieren gemaakt, waar dan ook nog de mogelijkheid voor betaling met iDEAL (b.v. met CCideal of JDideal) in zat, maar het is waarschijnlijk ook met andere formuliercomponenten mogelijk. Als het echt meer een hele winkel wordt en toch binnen Joomla moet blijven, dan moet je misschien ook eens rondkijken naar webwinkel-componenten in Joomla.

formulieren: extensions.joomla.org/extensions/contacts-and-feedback/forms
webwinkel-componenten: extensions.joomla.org/extensions/e-commerce

Hou er wel rekening mee, dat het helemaal naar je zin aanpassen van b.v. RSform, met berekenen van totaal enzo, wel enige oefening vergt. Je kunt dat gedeelte anders ook nog uitbesteden.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 nov 2014 19:15 #11052 door Gast
Beantwoord door Gast in topic RS Form voor Bestelformulier gebruiken?
Hi,
Ter aanvulling van Herman, in je voorbeeld-website lijkt er geen sprake te zijn van een formulier waarmee calculaties worden gemaakt (er wordt dan automatisch uitgerekend wat het totaal verschuldigde bedrag is). Met RS Form kan je sowieso je voorbeeldformulier worden gerealiseerd, en is met de calculatie erbij natuurlijk klantvriendelijker; zeker omdat je er zoals Herman aangeeft, iDeal aan kan koppelen. Sinds een recente versie van RSForm is het maken van calculaties gemakkelijker geworden, omdat hiervoor een plugin is toegevoegd. Zie deze tutorial
Succes!
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 nov 2014 19:15 #11053 door Gast
Beantwoord door Gast in topic RS Form voor Bestelformulier gebruiken?
De nieuwe "berekeningen" plugin werkt niet met RSForms Pro egen Paypal plugin of met onze iDEAL plugin, dus je kan dan mensen niet doorsturen om te betalen.

Je kunt wel de speciale "product velden" in RSForm Pro gebruiken, die sturen de betaling dan wel door naar Paypal en iDEAL. Ik heb wel vaker klanten gezien met een bakkerij en zo'n formulier, als ik de jouwe bekijk zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen :-)

Overigens staat hier een voorbeeld van RSForm Pro met iDEAL:
www.joomlavirtuemartideal.nl/artikelen/5...omla-2-5-en-joomla-3
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena