Hikashop return url

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 nov 2014 18:29 #10973 door Gast
Hikashop return url werd gestart door Gast
Beste mensen,

Nadat een Ideal-betaling is afgerond wil ik de klant naar een bepaalde url verwijzen. Standaard wordt verwezen naar de homepage, maar ik wil een ander adres instellen. Ik heb al contact gehad met de ontwikkelaar van de plugin (Ideal-checkout), maar ik kan het nog steeds niet voor elkaar krijgen. Wie weet in welk bestand ik de return url kan aanpassen?

Dank en groet,

Ronald Schipper

PS: hieronder de reactie die ik kreeg van de makers van de plugin Ideal Checkout:

Wij hebben gekeken naar jouw probleem, de pagina waar je heen word gestuurd word aangemaakt op de configuratie van HikaShop, als je naar "System->Order Statuses" kijkt dan zie je dat hier de statussen worden aangemaakt die je aan je order kan geven en de desbetreffende pagina.

Vervolgens kun je in onze plug-in aangeven welke status gegeven moet worden aan een bepaalde actie die onze plug-in kan uitvoeren.

Onze plug-in kan 3 statussen automatisch bijwerken, onder het kopje Specefieke Status: "Ongeldige status, Onvoltooide status en Geverifieerde status".

Als je hier kijkt zie je dat de bepaalde statussen overeenkomen met de "System->Order Statuses".

Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
10 nov 2014 18:29 #10974 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Hikashop return url
Ik gebruik Ideal Checkout niet, ik heb ccIDEAL voor iDEAL-betalingen, maar het lijkt me dat je gewoon moet doen wat ze zeggen.

Er staat "Onze plug-in kan 3 statussen automatisch bijwerken", maar doet-ie dat ook uit zichzelf of moet je dat aanzetten? En zo ja, dan kun je waarschijnlijk per bijgewerkte status aangeven wat de plugin moet doen.

Ik vermoed dat "Geverifieerde status" betekent dat de bestelling betaald is. Dus zou je in de plugin Ideal Checkout moeten aangeven waar de gebruiker naartoe moet als de status "geverifieerd" is, en eventueel ook waar hij naartoe moet bij "ongeldig" of "onvoltooid".

Ik hoop dat dit je op weg helpt!
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 nov 2014 18:29 #10975 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Hikashop return url
In cciDEAL kan je nog apart aangeven (Componenten > cciDEAL > Bericht na betaling) als je wilt dat de klant na de betaling naar een bepaalde Joomla! pagina gaat. iDEAL Checkout ken ik niet heel goed. Als ik hun reactie lees lijkt het erop dat ze je verkeerd hebben begrepen, want jij wilt niet zozeer de status aanpassen, maar de pagina waar mensen de status zien.

Onder System > Order Statuses heb ik een pagina/URL optie in ieder geval nog nooit gezien.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 nov 2014 18:29 #10976 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Hikashop return url
Nee, "Toegang nivea" gaat dus niet over de doorverwijsfunctie, maar over wanneer (welke gebruiker) men de betaalmethode ziet. Ik denk dat het helemaal niet in HikaShop zit, maar afhankelijk is van je betaalmethode integratie.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena