Chronoforms verstuurt geen mail

  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
06 jan 2015 13:08 #9411 door niko63
Chronoforms verstuurt geen mail werd gestart door niko63
In de overgang naar Joomla 3.0 heb ik een backup van mijn website lokaal geïnstalleerd via Xampp en daarop heb ik de Chronoform extensie voor het maken van een inschrijfformulier geïnstalleerd. Alles volgens de videotutorials van Mindert Aardema. Helaas werkt de mail niet. Ik heb in dit forum gezocht en gezien dat het probleem regelmatig aan de orde is geweest. Als een van de oplossingen wordt het volgende genoemd: Het blijkt dat de Redirect User action niet voor de Email action mag staan. In dat geval verliest Chronoforms na de redirect de controle en verstuurt daardoor de berichten niet meer.
Kan iemand mij uitleggen wat hier precies mee bedoeld wordt, wellicht helpt het mij ook, alleen snap ik niet wat er bedoeld wordt en waar ik die verschillende actions kan vinden.
Alvast veel dank.
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
06 jan 2015 13:08 #9412 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Chronoforms verstuurt geen mail
Hallo,

gebruik je chronoform v4 of v5?

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jan 2015 13:08 #9413 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Chronoforms verstuurt geen mail
hallo,
kan het zijn dat je bij je menu item vergeten bent bij optie het formulier naam in te vullen

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jan 2015 13:08 #9414 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Chronoforms verstuurt geen mail
Hoi Niko,
Dan nog vraagje krijg je geen fout melding of ander melding niet verstuurt of zo iets.
En wat ook nog kan zijn is dat je vergeten bent of onjuiste informatie bij
Componenten > Chrongoforms5 menu > Forms Manager dan de knopje setting
heb je daar bij de setting ook alles goed in gevuld
Het moet gewoon kunnen werken ook vanuit xampp
::lol:: Succes

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jan 2015 13:08 #9415 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Chronoforms verstuurt geen mail
Hallo Niko,
Dat van de naam verwisseling geef toch niks dat dat gebeurt vaker vooral als er maar 1 persoon reageert op een vraagje,
Ja en dat van de mail kan wel uitmaken ligt er dan aan welke email account je gebruikt voor de mail te verzenden.
Ik moest zelf ook eerst goed kijken want ik had snel een testje gedaan en bij mij liet hij dus allen maar zien bij verzonden items .
Dus misschien als je kan vertellen met welk soort account dus Hotmail of gmail of ziggo etc
je werkt is makkelijk zoeken maar met Hotmail is zeker het
smtp

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jan 2015 13:08 #9416 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Chronoforms verstuurt geen mail
Hallo Niko,
de gegevens die ik voor de test xampp met Hotmail gedaan heb is dus eigenlijk zoals je
dus online kan inloggen bij Hotmail of outlook.com dus je gebruikers naam en je wachtwoord
daarvan (Dus gegevens van webmail heet dat dan dacht ik)en soms wordt er dus ook wel andere smtp port gebruikt als 25 of 587 maar meestal is dat ook wel weer ergens te vinden
door bv zo te zoeken www.google.nl/search?q=webmail+op+websit....7.6.545.w9pyqtoHsQs

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jan 2015 13:08 #9417 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Chronoforms verstuurt geen mail
als ik het goed heb is dat de verzender van zijn bericht dus een melding krijgt dat zijn aanvraag formulier goed verzonden is.(dus eigenlijk de message)
Maar een vraagje werkt de standaard contact formulier van joomla zelf wel goed ?

lvda
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena