Facebook delen geeft geen foto weer

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 jan 2015 10:27 #9371 door Gast
Facebook delen geeft geen foto weer werd gestart door Gast
Als ik mijn klanten een artikel laat delen, verschijnt de bij het artikel horende foto er niet bij. Als ze de link naar het artikel delen wel.

Overigens is dat per artikel verschillend, zie ik net.

Hoe kan dat, en hoe kan ik ervoor zorgen dat het artikel altijd met de bijbehorende foto gedeeld wordt?

Thanks!
Ingrid
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 jan 2015 10:27 #9372 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Facebook delen geeft geen foto weer
Hallo,

heb je gzip aan staan? zo ja schakel die eens uit en kijk of het dan wel goed is.

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • joris85
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 jan 2015 10:27 #9373 door joris85
Beantwoord door joris85 in topic Facebook delen geeft geen foto weer
Bij Gzip kun je deze extensie proberen.
extensions.joomla.org/profile/extension/...al-share/facebookfix

Ik heb ook een site waar ik het na deze fix, gzip uit nooit aan de praat heb gekregen.
cultuuragendaheuvelrug.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
29 jan 2015 10:27 #9374 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Facebook delen geeft geen foto weer
facebookfix is vervangen door Gzip Control. extensions.joomla.org/extensions/core-en...te-performance/27725
Spijtig genoeg krijg ik die bij mij niet goed werkend, de plugin moet op de hoogste positie gezet worden zodat hij snel ingeladen wordt. Dan nog kan FB mijn website niet scrapen. Ik ben nieuwsgierig als ing pong deze probeert of het daar dan wel goed gaat.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • joris85
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 jan 2015 10:27 #9375 door joris85
Beantwoord door joris85 in topic Facebook delen geeft geen foto weer
Ik krijg hem op mijn site ook nu nog niet goed.
Maar kan zomaar door ohanah zijn...
Heb al zoveel shit gehad door het eventsysteem ohanah dat me niet meer verbaas als ze dit ook weer in de war schoppen...
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 jan 2015 10:27 #9376 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Facebook delen geeft geen foto weer
Misschien een plugin om Open Graph expliciet te regelen? Dan loop je niet het risico dat er bijvoorbeeld een plaatje van een logo of uit een module genomen wordt in plaats van eentje uit het artikel. Er staan er verschillende op de JED, zoals:
Open Graph is de code in je pagina waarmee je aan Facebook opgeeft welk plaatje van je pagina je wil laten zien bij zo'n Facebook-deel-actie. Als die code niet op je pagina staat, dan gaat-ie zelf op de pagina zoeken wat een geschikt plaatje zou kunnen zijn. Door expliciet og-code mee te geven kun je het beter zelf sturen.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena