Eigen iconen in extensie faveffects?

  • Shanti
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 nov 2014 08:53 #8641 door Shanti
Eigen iconen in extensie faveffects? werd gestart door Shanti
Een leuke extensie: extensions.favthemes.com/faveffects , maar ik zou de iconen graag aan willen passen in andere iconen. Heeft iemand enig idee of dat mogelijk is?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 nov 2014 08:53 #8642 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Eigen iconen in extensie faveffects?
Hi,

Voor de iconen wordt een 'lettertype" ingezet dat bestaat uit svg afbeeldingen, namelijk het FontAwesome-fon t
Je kunt alle iconen uit deze set gebruiken, en plaatsen in je "regelschermen" van deze extensie. Ik zie dat je bij de Icon Name kunt ingeven welk icoon je wilt inzetten (voorbeeld: het eerste rondje toont icoon fa-magic).

Als je een eigen afbeelding wilt gebruiken, zul je 't anders (grondiger) moeten aanpakken, maar daar gaan we nu nog even niet vanuit.

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 nov 2014 08:53 #8643 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Eigen iconen in extensie faveffects?
Ik loop tegen dezelfde vraag aan :P
Graag zou ik hetzelfde idee gebruiken, maar dan met PNG files.
Heb jij / jullie ideeën voor een alternatieve module?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 nov 2014 08:53 #8644 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Eigen iconen in extensie faveffects?
Hi,

je kunt .png icoontjes omzetten in svg icoontjes (in ieder geval in Adobe Illustrator, maar wellicht ook met een online-tool).
De bedoelde extensie leest de icoontjes in vanuit een font, dat met de @fontface-rule in de css van het template wordt aangeroepen / kan worden aangeroepen. Dit font kun je aanpassen / aanvullen etc met je eigen icoontjes in svg. Zie o.m. dit artikel

Groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena