abonnement-component met Vlaamse betalingen?

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 mrt 2015 16:38 #8494 door Gast
Hi --

Voor een kleine Vlaamse vereniging zoek ik de bestaande Joomla3 website (allerlei artikelen, info, en discussieforum) uit te breiden met een abonnementscomponent, om leden toegang tot extra's te geven (specifiek: het ledenblad als PDF, in plaats van op papier rondsturen) EN om het ledenbeheer daar te kunnen doen (niet meer in mengeling van papier en MS Access).

[Verder plan: om momenteel iets "online" te kopen, moet je de verantwoordelijke een mailtje sturen met je lidnummer en wat je wilt en afleveradres, plus storting doen op het gegeven IBAN nummer (met je lidnummer als mededeling)... beetje ouderwets.]

Concreet komt het dus neer op iets als bvb WildApricot aanbied (maar dan niet met hun gruwelijke CMS en beperkingen, en geen $100/maand lopende kost --- ok, slecht voorbeeld al bij al): Voor zover ik begrijp is een 'webwinkel' zoals Virtuemarket niet de juiste keuze voor mij.

Het moet ook specifiek werken met Belgische bankkaarten en overmaken naar een belgische rekening (BNP/Parisbas/Fortis) --- PayPal wilt het bestuur niet aan (don't ask): Ik was aan het rondzoeken op dit forum, en de Joomla extensies, maar kwam er niet uit... Welke gateway moet ik gebruiken, ik dacht Ogone, en met welke subscriptiecomponent(en) speelt die braaf samen? Ik leest alsmaar 'IDEAL' maar da's niet-vlaams voor zover ik begrijp. (En dan lees ik dat Ogone en Ideal nu zelfde zijn? Hm.) Mogelijk werkt IDEAL evenzeer; maar ik heb na veel rondzoeken bijvoorbeeld ook totaal geen zicht op overheads (per-transactie kosten, en huurgeld) van de mogelijke oplossingen.

Praktisch probleem is dat ik dit zelf als vriendendienst via-via doe, maar zelf al 10+ jaar niet meer in Belgie of Nederland woon (heb wel in beide landen een paar pensioenjaren! zal feest worden over paar decennia om dat in orde te krijgen...).
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
17 mrt 2015 16:38 #8495 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic abonnement-component met Vlaamse betalingen?
Hoi McHellius,

Je hebt een combinatie nodig van een abonnementenextensie, een internetkassa en een extensie die zorgt dat de betalingen bij die internetkassa terechtkomen. Ik denk dat de volgende combi wel wat voor je zou kunnen zijn:

Abonnementen: Akeeba Subscriptions
Belgische bankkaarten: ccIDEAL (laat je niet misleiden door de naam, je kunt er ook Mister Cash betalingen mee configureren)
Internetkassa voor Belgische bankkaarten: Targetpay of Mollie (betalen per transactie).
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 mrt 2015 16:38 #8496 door Gast
Beantwoord door Gast in topic abonnement-component met Vlaamse betalingen?
Qua RSMembership vs. Akeeba Subscriptions, dat is nu een lastige. Als je echt voldoende technisch zelf kan kun je AKSubs nog overwegen, maar Nicholas (de ontwikkelaar) zit er niet op te wachten. Ik denk niet dat er heel veel meer uit AKSubs gehaald zal worden dan er al uitgehaald is, maar je weet het nooit. Het wordt nu aangeboden als "as is" dus bij vragen of problemen....

Daarentegen, RSMembership geeft wel recht op ondersteuning en support, ze zullen het echt wel actief blijven ontwikkelen. Er zitten voldoende features in, don't worry, zou mij niet verbazen als er meer in zitten dan AKSubs op het moment.

Ohja, en je kunt RSJoomla! ook specifiek vragen of ze kunnen wat jij wilt doen.

Dit artikel moet je lezen als je dat nog niet gedaan hebt!
www.akeebabackup.com/home/news/1534-the-...e-of-akeebasubs.html

Ik zou een PSP doen, inderdaad Mollie of TargetPay, dan heb je iDEAL, credit cards (goedkoop bij Mollie!) en de felbegeerde MisterCash bij een partij.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena