Reserverings formulier met login voor terugkerende klant

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 apr 2015 08:40 #8098 door Gast
Voor onze website van een hondenpension kunnen de klanten reserveringen maken voor een verblijf van hun huisdier. Dit kan een periode zijn van een enkele dag, of meerdere dagen/weken.

Bij een reservering moet de klant momenteel steeds weer opnieuw alle gegevens invullen. Naam, adres, diersoort, leeftijd dier, contactgegevens e.d.
Dit werkt via foxcontact.

Nu zijn we een nieuwe site aan het opzetten in joomla 3, en zouden we dit willen vereenvoudigen.
Voor nieuwe klanten blijft het het zelfde aangezien we alle gegevens willen hebben, maar voor bestaande klanten zouden we graag een login scherm hebben waarna alle bekende gegevens al ingevuld zijn. (bijvoorbeeld via facebook of andere soort login)
De klant hoeft daarna alleen de periode nog aan te geven, en kan dan de reservering versturen zonder steeds het complete formulier te moeten invullen met gegevens die eigenlijk al bekend zijn.


Hoe kan ik dit het beste oplossen?


Waar wil ik graag aan voldoen:
* Hoe zit ik qua veiligheid met klant gegevens binnen Joomla
* Uiteraard responsive formulier zodat via mobiel ook te doen is.
* Bekende gegevens automatisch ingevuld
* Ingevuld formulier versturen naar ons mailadres waarna wij kunnen bevestigen.
* Custum velden aanmaken mogelijk zijn
* Het formulier bij voorkeur dynamisch

Met dynamisch bedoel ik het volgende.
Sommige klanten hebben bijvoorbeeld twee honden, en moeten het formulier dan twee keer invullen.
Ik zou graag een keuzelijst hebben waarin je aangeeft hoeveel dieren je hebt, en dat je daarna extra
invul velden krijgt. (bijvoorbeeld "Naam hond 1" en "Naam hond 2")

Zie als voorbeeld:
demo.rsjoomla.com/rsformpro/form-exampes...ge-form-example.html

Is dit te combineren met comminity builder in combinatie met JFBConnect of denk ik te moeilijk en is dit anders op te lossen door dit te doen met een boekingsmodule uit de hotelwereld?


Graag jullie advies hierin!
Onderwerp is gesloten.
  • Eric Beernink
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • [url=https://www.insitevision.nl]www.insitevision.nl[/url] voor een website die past bij uw wensen!
Meer
09 apr 2015 08:40 #8099 door Eric Beernink
Beantwoord door Eric Beernink in topic Reserverings formulier met login voor terugkerende klant
Hallo Arnold,

Alles wat jij wil kun je maken met Fabrik .

  • Veiligheid: Klanten dienen in te loggen om de gegevens te bekijken. Als je binnen Joomla een aparte groep en toegangsniveau maakt voor je klanten kun je binnen fabrik de data alleen voor die groep beschikbaar maken. Wil je ook het verkeer tussen je klant en je website beveiligen dan is een certificaat te overwegen (https).
  • Responsive: Fabrik maakt gebruik van bootstrap
  • Bekende gegevens automatisch ingevuld: Je kunt een menu item aanmaken waarmee een klant alleen zijn eigen gegevens kan bekijken / aanpassen. De basis gegevens hoeven dus niet elke keer opnieuw ingevuld te worden.
  • Mailen: Aan elk formulier kun je een mailactie toevoegen waarmee je precies in kunt stellen wat er gemaild moet worden.
  • Custom velden: Fabrik heeft zeer veel mogelijkheden voor custom velden.
  • Dynamisch: Je kunt velden tonen op basis van een waarde in een ander veld. Hetgeen jij wil zou m.i. het mooist zijn met een zogenaamde repeat group. Men kan de gegevens van een hond invullen, met een druk op een knop verschijnen dan opnieuw de invulvelden voor de tweede hond, etc.

Fabrik is om mee te beginnen niet de makkelijkste extensie maar ik denk zeer de moeite waard om te bekijken.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 apr 2015 08:40 #8100 door Gast
Dank Strommel,

Heb Fabrik even bekeken. Wordt toch lastig voor mij om hier iets moois uit te krijgen.

Ga nu proberen de registratie van gebruikers te doen met Community Builder, daarna reservering via RSforms Pro. Hier kun je velden automatisch laten invullen door deze uit CB te halen.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena