visform formulier

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mei 2015 18:05 #7455 door
visform formulier werd gestart door
Hallo, wie heeft ervaring met het formulier van visform. Ik heb dit vroeger ook gebruikt in een joomla site 2.5 en dit werkt perfect. Nu ben ik de site opnieuw aan het maken maar in de 3.0 versie wilt het niet werken. Ik krijg namelijk geen mail toe gestuurd.
wat ik heb ingevuld bij mail options

Options for result mail:

Mail From Name: de naam van de zaak
Mail To: mijn email adres
Mail Subject: online inschrijven

Options for recipient mail:

Email result: ja
Email receipt subject: bedankt
Mail From Address: mijn adres
Mail From Name: naam zaak
Email receipt text: de tekst die verschijnt na het verzenden van het formulier.

Je kan het terug vinden op www.etienne-steukers.be

Bedankt
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mei 2015 18:05 #7456 door Gast
Beantwoord door Gast in topic visform formulier
Voor de zekerheid: bij "Mail To" heb je "mijn email adres" staan, en bij "Mail From Address" staat "mijn adres". Bedoel je daar ook je email adres mee?

Je zou kunnen kijken naar de mail settings in de Global Configuration (System > Global Configuration > System > Mail Settings). Je kan daar een specifieke SMTP server instellen, of de standaard PHP mail functie. Documentatie hierover vind je hier in het Nederlands .
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mei 2015 18:05 #7457 door Gast
Beantwoord door Gast in topic visform formulier
Het lijkt erop dat de instellingen zo eenvoudig zijn dat het daar niet mis gaat. Wat ook een goede mogelijkheid is dat je email de inkomende mails aanziet voor spam. Afhankelijk van de instellingen van de spamfilter komen deze dan in een aparte spamfolder, of krijg je ze in het geheel niet. Heb je al in de spamfolder gekeken?

Ik weet niet hoever je toegang hebt tot je webserver, maar als je toegang hebt tot mail logs dan zou je kunnen nagaan of de mail succesvol is verzonden.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mei 2015 18:05 #7458 door Gast
Beantwoord door Gast in topic visform formulier
Ik kan hier zelfs op de website van Visform geen documentatie over vinden. Mocht niemand verder hier op het forum toevallig het antwoord weten zou je altijd een berichtje kunnen plaatsen op het forum van de extensie: www.vi-solutions.de/en/forum-index/19-joomla-extension-visforms
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena