makkelijk aan te passen gallery

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 mei 2015 05:21 #7418 door
Nieuw in Joomla. Ik ben verantwoordelijk voor het bouwen van een site in een dagcentrum voor personen met een verstandelijke handicap. Doel van de site is dat onze cliënten elke dag kunnen zien wie aan- of afwezig is. Hiervoor heb ik een (heel) makkelijke aan te passen gallery-extensie nodig die elke dag op ongeveer 10 minuten aan te passen is door onze administratief medewerkster die een absolute leek is op IT gebied. Iemand enig idee? Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 mei 2015 05:21 #7419 door
Beantwoord door in topic makkelijk aan te passen gallery
Ik stel mij zo voor dat je een pagina wilt met foto's van mensen die aanwezig zijn. Elke dag logt de beheerder even in om dit aan te passen.

Ik denk dat je hiervoor niet eens een extensie nodig hebt. Door voor elke persoon een artikel aan te maken, daarin een foto te plaatsen en deze artikelen allemaal in dezelfde categorie te plaatsen, kun je snel en eenvoudig een pagina maken met al die artikelen, die dus uitsluitend de foto's tonen.

De beheerder hoeft dan alleen even in te loggen en het artikel met de naam van de personen die niet aanwezig zijn, uit te schakelen. Wanneer ze dag erop weer aanwezig zijn, schakel je het artikel van die persoon weer in.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 mei 2015 05:21 #7420 door
Beantwoord door in topic makkelijk aan te passen gallery
Aanvulling op teachy: als je met ACL voor de desbetreffende medewerker uitsluitend toegang tot deze categorie aanmaakt, is het beheer uiterst eenvoudig.

Uitleg ACL: Deel 1 , Deel 2

En misschien een andere handige aanvulling (je meldt nieuw te zijn in joomla): je kunt een bepaalde categorie ontsluiten in menubeheer, door de keuze op menutype Categorieblog (Artikelen).

Groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 mei 2015 05:21 #7421 door
Beantwoord door in topic makkelijk aan te passen gallery
Dank jullie wel voor de snelle respons.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 mei 2015 05:21 #7422 door
Beantwoord door in topic makkelijk aan te passen gallery
Hi, zag net dat MartijnM deze week de engelstalige joomla-doc-versie over ACL heeft vertaald.

Groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena