Welk extensies moet/kan ik gebruiken

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 apr 2015 21:45 #7413 door Gast
Welk extensies moet/kan ik gebruiken werd gestart door Gast
besten,

Ik heb voor de indeling van mijn site een aantal wensen, in de bijlage heb ik een tekening gemaakt van bv wat en waar op ieder pagina iets moet komen staan, bv een youtube filmpje of een foto met tekst etc.

ik heb een aantal dingen geprobeerd zoals "news" of "slid articel show" of dergelijken maar kom nog steeds niet uit vandaar mijn oproep hier...
ik zoek wel free extension.

Ik denk als ik het per module kan maken dan kan ik zij makkelijker onderhouden en roep ik ze met "module anywhere" in mijn article op en vervolgens trigger ik ze met mijn menu's.

hier de foto's en graag jullie advies.

In de bijlage ziet u mijn indeling per pagina.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 apr 2015 21:45 #7414 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Welk extensies moet/kan ik gebruiken
Hi,

De indelingen die je wilt maken kun je aanmaken met behulp van het in Joomla ingebouwde Bootstrap . Zijn het dynamische elementen? Daarmee bedoel ik: moeten ze (automatisch) gevuld worden met content, bijvoorbeeld de laatste nieuwsberichten of het laatste filmpje? Of is de content altijd gelijk?

gr. Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 apr 2015 21:45 #7415 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Welk extensies moet/kan ik gebruiken
Oke, dan kan je het geheel afwerken met het gridsysteem van Bootstrap.


De basis is voor iedere pagina:

Twee koloms, linker eenderde, rechter tweederde (totaal opgeteld span4 + span8 = span12, de breedte van de row)
Code:
<div class="row"> <div class="span4">tekst / plaatjes / video blok 1</div> <div class="span8">tekst / plaatjes / video blok 2</div> </div>

Drie koloms, linker eenderde, middelste eenderde, rechter eenderde (totaal opgeteld span4 + span4 + span4 = span12, de breedte van de row)
Code:
<div class="row"> <div class="span4">tekst / plaatjes / video blok 1</div> <div class="span4">tekst / plaatjes / video blok 2</div> <div class="span4">tekst / plaatjes / video blok 3</div> </div>

Je codeert dit in de html-versie van de editor (bij JCE boven het tekstveld "toggle HTML".

Succes!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena