Superfish menu werkt niet goed na aanzetten cache

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 mei 2015 20:14 #7298 door
Hoi,

nadat ik bij instellingen de cache instelling op conservatief cachen zet, dan werkt mijn Superfish menu niet goed meer.

Als ik in de dropdown op een artikel klik, die ingeladen is en ik wil dan via die dropdown naar een ander artikel gaan dan gaat dat niet.
De dropdown verschijnt wel, maar ga ik vervolgens met mijn pijltje naar beneden om een artikel te selecteren dan verdwijnt de dropdown direkt.

Hoe kan dit met de cache te maken hebben en hoe kan ik ervoor zorgen dat het werkt met cache aan?

Gr. Ruupje
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
16 mei 2015 20:14 #7299 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Superfish menu werkt niet goed na aanzetten cache
Hallo,

heb je browser cache al opgeschoond?

Om welke site gaat het dan kunnen we mee kijken ;)

Succes ermee.

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • renem
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 mei 2015 20:14 #7300 door renem
Beantwoord door renem in topic Superfish menu werkt niet goed na aanzetten cache
Als je goed kijkt zie je dat tijdens het hoveren naar een dropdown element het handje tijdelijk veranderd in een pijl.

Maw het gaat mis met de CSS van je menu. De dropdown sluit niet goed aan op de "hoofdknop" waardoor er een soort gat ontstaat. Resultaat menu klapt weer in want de focus is niet meer op het element.

Je moet dus of het hoofdmenu aanpassen zodat deze aansluit bij de dropdown of andersom.

Als je met je muis langzaam naar beneden schuift vanaf Bestellen bijvoorbeeld zie je wat er gebeurt.
Onderwerp is gesloten.
  • renem
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 mei 2015 20:14 #7301 door renem
Beantwoord door renem in topic Superfish menu werkt niet goed na aanzetten cache
Je hebt nu cache uit staan denk ik?

Is het menu ook "zenuwachtiger" als je cache aan hebt staan? Als dat zo is gaat het mis met Javascript die het menu ondersteund en er voor zorgt dat het menu niet zo snel uitklapt ed.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
16 mei 2015 20:14 #7302 door Leen
Ik weet niet welke versie je heb maar als ik als test bij mij bij
Module mod_ext_superfish_menu kijkt zie ik dat je bij tabblad geavanceerd de mogelijk heid heb om daar eventueel het Cachen uit kan zetten of andere Cachtijd invoeren etc
en bij tabblad module kan je ook diverse dingen aan of uit zetten heb je daat ook al eens beetje gekeken en eventueel uit geprobeerd.

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 mei 2015 20:14 #7303 door
Het lijkt me sterk dat het cachen dit probleem veroorzaakt, wel is het inderdaad verstandig om bij het menu specifiek de caching uit te zetten.

Ik denk dat het probleem is zoals Renem zegt. Er zit 20 pixels ruimte tussen het hoofdmenu en submenu. Als je niet snel genoeg met je muis bij het submenu bent dan klapt deze al weer in. Dat zou zowel met als zonder cache zo werken.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
16 mei 2015 20:14 #7304 door Leen
ar om is misschien in module superfish bij tabblad module ergens bijna onderaan deze insteling gezet mouseOut Delay = 1000 milisec voor sluiten van de submenu's tenminste dat maak ik op uit de melding die daar verschijnt als je de muis daar boven houd. dus maak die waardes eens hoger .

lvda
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena